سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین اخبار آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ،افزایش حقوق معلمان رتبه بندی شده تا آبان ماه و ساخت 30 درصد مدارس کشور توسط خیرین از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب میشود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان مرور اخبار آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت خبرهای متعددی را شامل می‌شود که مهم ترین آنها، اخباری خوش  درارتباط بازمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. 

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش مقرر شده بود که نتایج اصلی استخدامی آموزش و پرورش سال 94 در تاریخ 30 مهر ماه یا اوایل آبان ماه اعلام شود که این تاریخ به مدت یک هفته به تعویق افتاد و تصمیم گرفته شد که نتایج آزمون دیر تر اعلام شود.

وی افزود: اکنون که این مهلت یک هفته‌ای به پایان رسیده است  باتوجه به نظرات آموزش و پرورش قرار شده است که نتایج نهایی در روز شنبه 16 آبان ماه از  طریق سایت سازمان سنجش اعلام شود ،همچنین در این آزمون 30 درصد سهم پذیرش مربوط به مصاحبه تخصصی و 70 درصد سهم آزمون است که نتایج این دو به یکدیگر نفرات پذیرفته شده را مشخص می‌کند.


تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده مشخص شد
دکتر عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش تاکید کرد: تأثیر سوابق تحصیلی برای کنکور سال آینده 25 درصد تأثیر قطعی سوابق تحصیلی پایه سوم متوسطه باشد، به این معنا که نمرات دروسی که ما به سازمان سنجش ارسال می کنیم، چه به افزایش رتبه و چه به کاهش رتبه منجر شود، در هر دو صورت اعمال خواهد شد.

وی افزود: سوابق دوره‌ی پیش‌دانشگاهی، 5 درصد تأثیر مثبت در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه دارد و تأثیر مثبت به این معناست که اگر فقط به بهبود رتبه‌ی دانش‌آموز کمک می‌کند اعمال شود و اگر باعث شود که تراز فرد کاهش پیدا کند، اعمال نخواهد شد.

کاهش حقوق معلمان رتبه‌بندی شده در مهرماه/آموزش و پرورش: کسر حقوق مبنای قانونی دارد
دکتر حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش گفت: کسانی که حداقل 6 سال سابقه داشته باشند، مشمول این قانون می‌شوند و هر شخصی با توجه به رتبه و طبقه‌ی شغلی خود، امتیازی به عنوان حق شغل دارند پس در نتیجه برای همه‌ی افراد متفاوت است و به استناد ماده‌ی 100 قانون استخدام کشوری، هر کارمندی هر افزایش حقوقی داشته باشد، در ماه اول به عنوان مقرری ماه اول به حساب صندوق بازنشستگی کشور کسر می‌شود همچنین این امتیاز اضافه شده، به عنوان حق شغل، جز حقوق ثابت همکاران است که مشمول کسور بازنشستگی می‌شود، در نتیجه مقرری ماه اول به آن تعلق می‌گیرد و این موضوع دلیلی بر کاهش حقوق همکاران نسبت به ماه قبل شده است.

13 آبان برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: سیزدهم آبان‌ ماه در تقویم رسمی کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد در تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان این روز شاهد تبعید سر سلسله بیدار دلان و نادره روزگاران حضرت امام ره بوده است و با اغتنام فرصت به روان پاک روح خدا و همه جانهای خدایی به ویژه شهدای دانش‌آموز که بیداری توام با آزادی معنوی و اجتماعی و خواست رهایی از یوق استکبار را برای ما به ارمغان آوردند و استقلال و جمهوری اسلامی را به ما ارزانی بخشیدند درود می‌فرستیم

ساخت 30 درصد مدارس کشور توسط خیرین
دکتر محمدرضا گلبانی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد، بعد از انقلاب اسلامی بین 20 تا 30 درصد مدارس، به کمک خیرین ساخته شده است که این آمار در شهر تهران بسیار بالاست و نشان از توجه خیرین به مدرسه‌سازی دارد هم چنین ما برای استاندارد سازی مدارس، در شهر تهران، نیاز به بودجه داریم و با توجه به شرایط موجود، دولت و وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی مدارس، در حد بضاعت خود، به ما کمک می‌رسانند که به هیچ وجه کافی نیست، پس ما بر آن شدیم تا با برگزاری همایش‌ها و تجلیل و تشویق از خیرین مدرسه ساز، افراد بیشتری را برای کمک به بهبود مدارس ترغیب کنیم.

ارتقا بسته سلامت با توزیع شیر در مدارس
مهندس چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش تهران مطرح کرد: تلاش شده برای بالا بردن ضریب ایمنی دانش‌آموزان منطقه 9حداقل 20 نوبت بیش از مناطق دیگر در این منطقه توزیع شیر داشته باشیم. یعنی از 70 نوبت به مرز 90 نوبت این منطقه رسانده‌ایم همچنیندر طرح تحول نظام آموزش و پرورش یک بسته ارتقاء سلامت وجود دارد که شامل چندین محور است، از جمله با توجه به اینکه دانش‌آموزان ممکن است دچار سوء تغذیه باشند، شیر توزیع شده در مدرسه بخشی از کمبودهای آنها را جبران می‌کند.بنابراین نباید از این مهمترین‌ دوره رشد دانش‌آموزان غافل باشیم و باید فرهنگ‌سازی کنیم و افزایش کیفیت و نوبت‌های توزیع شیر را اولویت قرار دهیم.

مبارزه با استکبار متکی به تجربه تاریخی ملت است
دکتر کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بیان داشت: مبارزه با استکبار متکی به تجربه تاریخی ملت ایران است  چرا که در طول تاریخ از استکبار ضربه‌های بسیاری را خورده‌ایم و آنها به گونه‌های مختلف مکرهای خود را به میدان آوردند اگر امروزه فریاد بلند مرگ بر آمریکا را سر می‌دهیم در واقع اطمینان داریم و می‌دانیم که این حرکت ، حرکتی معقول و دارای پشتوانه علمی و متکی بر تجربه ملت است. در واقع سرمنشاء استقلال کشور استکبار ستیزی است.

استعدادهای برتر با طرح شهاب شناسایی می‌شوند
دکتر نعمت بنی آدم، رئیس خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز در خصوص کمک‌های خیرین گفت: ما تا بحال 13 پروژه افتتاح کرده‌ایم که هزینه 30 میلیارد تومانی رادر پی داشته است و در شرایط فعلی 5 پروژه آماده داریم که در سال آینده افتتاح خواهند شد
وی درباره کمک‌های سازمان نوسازی و وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: کمک اصلی به عمده این دو سازمان است اما بسیاری از مدارس به علت کمبود بودجه، به صورت نیمه کاره رها شده است که با کمک خیرین بازسازی و مرمت شده و به صورت مشارکتی به افتتاح می‌رسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.