سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پینگ‌پنگی‌های صاحب خانه، حالا اجاره‌نشین هستند

مدت‌هاست شبهاتی در خصوص آکادمی پینگ‌پنگ در قیطریه که با سالنی در مجموعه انقلاب عضو شد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سال 1375 بود. زمانی که در زمان هاشمی‌تبار رییس وقت سازمان تربیت بدنی زمینی بسیار عالی به فدراسیون تنیس‌روی میز در محله قیطریه تعلق گرفت.

زمین که قرار بود در آن ساختمانی به عنوان آکادمی ساخته شود تا تمام فعالیت‌های تنیس‌روی میز نیز در آن انجام گیرد. ساخت این ساختمان ده سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1385 یک ساختمان 4 طبقه با امکانات بسیار عالی در اختیار فدراسیون پینگ‌پنگ قرار گرفت.

ساختمانی که شامل یک رستوران، یک خوابگاه با ظرفیت 97 نفر،سالن تمرین ویژه آقایان با 8 میز، سالن ویژه بانوان با 9 میز بود.

اما این مجموعه دوام زیادی نداشت و بعد از 3 سال فعالیت فدراسیون پینگ‌پنگ در آن مکان در زمان ریاست زارع‌پور به ناگاه به فدراسیون تکواندو تحویل داده شد و قرار شد در ازای آن سالنی در مجموعه انقلاب به پینگ‌پنگی‌ها تحویل داده شود.

البته سالن بسیار بزرگی که باید تعمیر می‌شد و علاوه بر هزینه زیاد زمان بر بود اما به هر صورت این اتفاق افتاد. سالنی که در قیطریه در اختیار تنیس‌روی میز بود، اجاره‌ای نبود و تا رمانی که پینگ‌پنگ بازان در آن‌جا حاضر بودند. حتی یک ریال هم پرداخت نکردند. اما حالا بعد از مدت‌ها که به سالن جدید آمدند مشخص شد که باید اجاره پرداخت شود اجاره‌ای که مبلغ زیادی است.

ما تصمیم گرفتیم برای پیگیری این موضوع و پرسش درباره چرا این تحویل این مجموعه بسیار عالی به فدراسیون تکواندو  با زارع‌پور رییس سابق فدراسیون صحبت کنیم که متاسفانه زارع‌پور از پاسخ در این باره خودداری کرد تا شبهات زیادی را در مورد این سالن به وجود آورد و بسیاری از صحبت‌هایی که مطرح بود را در آستانه انتخابات دوباره زنده کند.

دیگر شخصی که می‌توانیم از وی سوالاتی در این خصوص بپرسیم پیمان حسنی رییس سابق سازمان لیگ و مسئولان سابق روابط عمومی فدراسیون و تحویل گیرنده مجموعه بود که البته وی پاسخ‌گوی سوالات ما شد.

حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران  از وضعیت آن روزهای مجموعه گفت.

 وی در خصوص مجموعه قیطریه اظهار داشت: سال 1375 شهنازی ریاست فدراسیون را بر عهده داشت وی علاوه به ریاست فدراسیون تنیس‌روی میز مدیر بین‌المللی سازمان تربیت بدنی هم بود. در آن زمان هاشمی‌تبار ریاست تربیت بدنی را عهده‌دار بود.

شهبازی با نفوذی که آن زمان در سازمان تربیت بدنی داشت یک زمین بسیار عالی را در قیطریه گرفت و قرار شد ساختمانی برای فدراسیون پینگ‌پنگ در آن ساخته شود.

ساخت این ساختمان بسیار کند بود و ده سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1385 بهره‌برداری شد و من در آن زمان به عنوان رییس سازمان لیگ و نماینده فدراسیون مجموعه را تحویل گرفتم.

مجموعه قیطریه یک ساختمان کامل با امکانات مناسب بود و شامل 4 طبقه مجهز بود. طبقه همکف آن شامل سالن‌های اداری، سالن کنفرانس و رستوران بود. طبقه دوم یک خوابگاه با ظرفیت 96 نفر بود. ما بارها در محل رستوران مجموعه کلاس‌های بین‌المللی داوری هم برگزار کردیم.

علاوه بر آن در طبقه سوم و چهارم سالن‌های تمرینی برای آقایان و بانوان به ترتیب با 8 و 9 میز در نظر گرفته شده بود.

زمانی که مجموعه در اختیار فدراسیون پینگ‌پنگ بود کمک بسیار زیادی به این رشته در کشور شده و بازیکنانی نظیر نیما و نوشاد عالمیان، پوریا عمرانی و آرمین روئین‌تن از جمله بازیکنانی بودند که در آن‌جا شکل گرفتند. تا زمانی که سالن در اختیار فدراسیون بود .

مربیان و بازیکنان کره‌ایی زیادی به کشورمان می‌آمدند و باعث خوب‌شدن بسیاری از پینگ‌پنگ بازان شدند در انتهای ساختن ساختمان بود که بودجه کافی نبود اما به هر صورت در سال 1385  مجموعه تکمیل شد و از همان ابتدا محل تمرین بازیکنان و کمپ تیم‌های ملی بود و از جمله بازی‌هایی که در آن‌جا برگزار شد. انتخابی المپیک 2008 بود که افشین نوروزی راهی پکن شد.

علاوه بر این برخی از کمیته‌ها هم در همین مجموعه بودند و ما موفق شده بودیم در زمان‌هایی که اردو و یا برنامه خاصی نداشتیم با اجازه مجموعه درآمدزایی داشته باشیم، بدون آنکه یک ریال به عنوان اجاره به سازمان تربیت بدنی بدهیم.

شرایط اما پس از روی کارآمدن زارغ‌پور تغییر کرد و وی بلافاصله در سال 1388 که رییس فدراسیون شد مجموعه را تحویل داده وی گفت که قرار است به جای آن مجموعه دیگری در مجموعه انقلاب به فدراسیون تعلق گیرد. این اتفاق افتاد ولی سالنی که برای فدراسیون در نظر گرفته شده بود، سالن بسیار بزرگی بود که احتیاج به حداقل نیم‌میلیارد تومان هزینه جهت تغییر داشت. به هر صورت توافقات آن گونه که باید به نتیجه می‌رسید، نرسید و جای فعلی به فدراسیون داده شد.

این جابه‌جایی‌ها، تغییرات ضربات زیادی را به تیم ملی وارد ساخت  و به دلیل آن که تیم ملی جایی برای تمرین نداشت مجبور بود در امجدیه تمرین کند و این اتفاق همزمان با مسابقات جهانی 2010 بود.

 مجموعه قیطریه در حالی تحویل داده شد که مجموعه بهتری گرفته شود، در حالی که این گونه نبود حتی زمانی که مجموعه قیطریه در اختیار فدراسیون بودند. تنها هزینه‌ای به عنوان اجاره پرداخت نمی‌شد بلکه درآمدزایی هم داشتیم اما حالا این گونه که  معلوم است  برای زمین جدید نه تنها درآمدزایی صورت نمی‌گیرد. بلکه اجاره هم باید پرداخت شود. آن هم نزدیک به یک میلیارد و بعید نیست وزارت ورزش به دلیل همین بدهی‌ها به قضیه ورود کرده و سالن را از پینگ‌پنگی‌ها بیرد.

پس از صحبت با پیمان حسنی تصمیم گرفتیم تا به سراغ احمد سعادتمند سرپرست موقت فدراسیون که تا چندی دیگر جای خود را به رییس جدید می‌دهد برویم و قضیه را جویا شویم.
 سعادتمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اجاره‌ای بودن سالن گفت: سالنی که در مجموعه انقلاب توسط فدراسیون تنیس‌روی میز استفاده می‌شود متعلق به شرکت توسعه و تجهیزات است و ما به صورت مستاجر در آن حضور داریم.

وی در خصوص این که آیا تاکنون پرداختی صورت گرفته است یا نه و مبلغ دقیق بدهی چقدر است گفت: همین امروز نامه مربوط به مبلغ اجاره را دریافت کرده‌ام، هنوز به آن نگاه نکرده‌ام و به امید خدا این نامه را روز یکشنبه به رییس جدید فدراسیون تحویل می‌دهم تا در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

سعادتمند در انتها در خصوص این که آیا در این مدت در سالن واقع در مجموعه انقلاب درآمدزایی هم صورت گرفته یا خیر عنوان کرد: ما به جز فعالی‌های آموزشی، کارهای آکادمیک و برگزار مسابقات لیگ و دهه فجر کار دیگری در آن مکان انجام نداده‌ایم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.