سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی، محور سفر نتانیاهو به واشینگتن

قرار است نتانیاهو در دیدار با اوباما، از او بخواهد بسته کمک نظامی سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی را به 4 و نیم میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت بلومبرگ بیزینس، قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه آینده به واشینگتن سفر کند. درخواست افزایش کمک نظامی سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی تا مبلغ  4 و نیم میلیارد دلار، یکی از اهداف مهمی است که نتانیاهو در سفر مذکور دنبال می‌کند.


مایکل اورن، قانون‌گذار صهیونیست که 5 سال نماینده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بود، در این خصوص گفت: نتانیاهو به خاطر اقداماتش برای نابودی توافق هسته‌ای ایران، از اوباما عذرخواهی نمی‌کند. انتظار هم نمی‌رود از او در این سفر استقبال گرمی صورت گیرد.


او در پایان ادعا کرد: این سفر به منظور افزایش قدرت نظامی اسرائیل برای مواجه با ایران انجام می‌شود.


سخنرانی سوم مارس (12 اسفند 93) نتانیاهو در کنگره علیه توافق هسته‌ای ایران، به اندازه‌ای رابطه‌اش را با اوباما تیره کرد که رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به پذیرش او در کاخ سفید نشد.
هم‌اکنون هر دو طرف ناچارند به دلایلی بر نکات مورد توافق، مانند افزایش قدرت نظامی رژیم صهیونیستی، تمرکز کنند.

بنابر اعلام کارشناسان، بعید است اختلاف نظرهای دو طرف بر سر مسائلی مانند توافق ایران و برقراری صلح با فلسطین در دوران کم باقی‌مانده از ریاست‌جمهوری اوباما حل و فصل شود. با این وجود، آن‌ها معتقدند سال پایانی حضور اوباما در قدرت، دست‌کم فرصتی مناسب برای تثبیت رابطه میان این دو هم‌پیمان، علی‌رغم اختلافات، به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.