نهایی شدن قرارداد فروش هواپیماهای آمریکایی به رژیم صهیونیستی

مسئولان نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی، قرارداد فروش هواپیماهای مدرن را به این رژیم نهایی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت، در آستانه دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید، مسئولان دفاعی دو طرف قرارداد فروش جنگنده های « اف 35 اس»، «اف 15 اس» و بالگرد جنگی موسوم به اوسپرِیس را که در فهرست تجهیزات مورد علاقه اسرائیل قرار دارند نهایی کردند. 

بر اساس این گزارش، قرارداد تحویل این تجهیزات جدید به ارتش رژیم صهیونیستی بخشی از توافق بلندمدت میان آمریکا و این رژیم است که بر اساس آن کمک های نظامی خود را به اسرائیل ادامه می دهد تا همچنان موقعیت برتری اسرائیل در بخش نظامی در منطقه حفظ شود. 

رژیم صهیونیستی پیش از این، قرارداد خرید بیش از 30  فروند هواپیماهای جنگی اف 35  را با آمریکا امضا کرده بود. احتمال دارد این رژیم تعداد این هواپیماها را به 50 الی 75 فروند افزایش دهد. اسرائیل همچنین به دنبال جنگنده های اف 15 آمریکایی است که با فن آوری های پیشرفته اسرائیل سازگار هستند و به عنوان بخشی مهم از تجهیزات مورد نیاز نیروی هوایی ارتش اسرائیل معرفی می شوند.

گفته شده است آمریکا قصد دارد درخواست رژیم صهیونیستی را مبنی بر خرید بالگردهای جنگی موسوم به «وی 22 اوسپریس» تایید کند که مانند بالگرد پرواز می کنند و فرود می آیند، اما مانند هواپیماهای دارای بال ثابت پرواز می کنند و گفته شده است که از توانایی پرواز تا آسمان ایران هم برخوردار هستند.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گزارش داده بود رژیم صهیونیستی خواهان خرید بمب های نفوذی پرقدرت آمریکا است که قادرند اهداف زیرزمینی را در اعماق زمین تخریب کنند. اما گفته شده است دولت آمریکا بیشتر علاقه مند است منابع مالی مورد نیاز سیستم های دفاع موشکی اسرائیل را تامین کند. این طرح شامل تقویت و بهبود سیستم های دفاع موشکی گنبد آهنین و آرو و استقرار سیستم دفاعی دیوید اسلینگ است. هدف از تقویت و بهبود این سیستم های دفاعی "اطمینان خاطر از توانایی اسرائیل برای مقابله با حملات و تهدیدات همسایگانش در غزه، جنوب لبنان و سوریه و همچنین مقابله با تهدیدات و حملات ایران است."


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار