سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر برنامه‌های کرار مصاحبه با «کره‌العراقیه» را تکذیب کرد

سعیدی: خطاب به باشگاه استقلال نامه نوشتیم و شکایتی در کار نیست

مدیر برنامه‌های کرار جاسم، شکایت از استقلال را مردود دانست و متذکر شد یک ماه پیش نامه‌ای خطاب به باشگاه نوشته است اما حالا با مساعدت مسئولان استقلال درصدد حل مشکلات کراراست.

طاهر سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دیروز و امروز در برخی سایت‌های خبری خواندم که به گفت‌وگویی از من با شبکه «کره‌العراقیه» استناد شده که در آن باشگاه استقلال را تهدید به شکایت کرده‌ام. پیش از هرچیز باید تصریح کنم، هرگز با چنین شبکه‌ای گفت‌وگو نکردم و آن را تکذیب می‌کنم. نمی‌دانم این مطلب از کجا آمده اما اگر تصویری از گفت‌وگوی من با این شبکه موجود است، لطفاً آن را منتشر کنند. واقعاً نمی‌دانم این مطالب از کجا می‌آید! 

وی ادامه داد: پس از این موضوع لازم است درباره نامه‌ای که به باشگاه استقلال نوشتم، (دقت بفرمایید «نامه» نه «شکایت‌نامه» ) توضیحاتی بدهم. اولاً این نامه در تاریخ 6 مهر 1394، یعنی بیش از یک ماه از اتفاقات اخیری که برای کرار در باشگاه استقلال افتاده، نوشته شده است. نمی‌دانم دلیل مطرح کردن این نامه، پس از بیش از یک ماه و درست زمانی که ما و باشگاه صادقانه در تلاشیم تا مشکلاتی را که پیش آمده، برطرف کنیم چیست اما آنچه می‌دانم و خودم از اینجا رسماً اعلام می‌کنم این است که از استقلال به جایی شکایت نکردیم. کسانی که با علم حقوق و به ویژه حقوق بین‌المللی ورزشی آشنایی دارند می‌تواند بر این صحبت من مهر تایید بزنند که برای شکایت به فیفا باید نامه‌ای رسمی تنظیم کرد و مبلغی هم به حساب کمیته انضباطی بازیکنان فیفا واریز کنیم. اگر چنین کاری کردیم (شکواییه از استقلال به فیفا یا هر مرجع دیگری ارجاع دادیم) همین حالا از فیفا استعلام کنید. به یقین چنین شکایتی در کار نبوده است. 

2 مثال برای روشن شدن موضوع
سعیدی درباره اینکه گفته می‌شود سران استقلال را تهدید به شکایت کرده است، توضیح داد: خیر این موضوع هم صحت ندارد. به عنوان مدیر برنامه‌های کرار در مقطعی خطاب به باشگاه استقلال ایران نامه‌ای نوشتم و یادآور شدم این باشگاه به تعهدات مالی خود در قبال کرار و آنچه در مفاد قرارداد کرار گنجانده شده، عمل نکرده است و متقابلاً نباید از بازیکن هم انتظار داشته باشند در تمرینات، اردوها و بازی‌های تیمش بدون وقفه حضور داشته باشد. ببینید برای روشن شدن موضوع یک مثال ساده می‌زنم. یک شرکت ساختمان سازی، پروژه‌‌ای را از کارفرما تحویل می‌گیرد و طبق قرارداد قانونی متعهد می‌شود طی یک سال به شرط آن‌که ماهانه در ازای دریافت مبلغی، ساختمانی را برای آن کارفرما بسازد و در موعد مقرر تحویل دهد. حال اگر پس از 3 ماه کارفرما پولی به حساب شرکت واریز نکند، آیا آن شرکت موظف است خودش مصالح ساختمانی تهیه کند و کار را ادامه دهد؟ یا کار متوقف می‌شود و وکیل شرکت طلب خسارت می‌کند. خب حالا اگر وکیل شرکت به کارفرما متذکر شود به تعهداتش پایبند باشد اسم این تهدید است؟

مدیر برنامه‌های کرار ادامه داد: مثالی ساده‌تر می‌زنم. شما چند ماه قبض موبایل خود را پرداخت نمی‌کنید و روزی برای شما پیامکی می‌آید که اگر بدهی خود را نپردازید، ارتباط شما یک‌طرفه و سپس به کلی قطع می‌شود. آن پیامک قطعاً در جایی ثبت می‌شود. خب حالا شما می‌توانید بگویید اپراتور من را تهدید کرده است؟! یا بهتر است بگویید به من یادآوری کرده‌اند؟ خبرنگاران خوب ایرانی، انسان‌های زحمت‌کشی‌اند و من چیزی از این عزیزان به دل نگرفته‌ام اما اظهار نظر درباره پرونده‌های حقوقی باید دقیق باشد و دوستان خوبم باید دقت کنند برخی کلمات بار حقوقی دارند. در جامعه مدرن بشری، حاکمیت قانون حرف اول را می‌زند و اگر قانون نبود که سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. پس التزام به قانون و پایبندی به اصول آن، وظیفه هر فرد حقیقی و حقوقی است. ما هم جرمی مرتکب نشدیم و از چیزی تخطی نکردیم و بازهم برای چندمین بار که امیدوارم آخرین بار باشد، تصریح می‌کنم باشگاه استقلال را تهدید به شکایت نکردیم. 

سعیدی افزود: متاسفانه برخی از این دست اخبار  که همه چیز را تمام و کمال در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد باعث شده است، موجی منفی علیه کرار راه بیفتد. بارها شاهد حملات تندی علیه جاسم بودیم که یک‌طرفه بود. دیدیم و شنیدیم و دم نزدیم اما واقعاً این انصاف است؟ بازیکنی که دلش برای هواداران استقلال می‌تپد و هنوز ایران را ترک نکرده می‌گوید دلم برای هواداران تنگ شده، درست است با اطلاع‌رسانی بعضاً ناقص او را مقابل هواداران قرار دهیم؟ من حالا نه به عنوان مدیر برنامه‌های کرار، بلکه به عنوان دوست او صحبت می‌کنم. تا کنون هرچه بود گذشت، نه من به دل گرفتم نه کرار. او انسانی عاطفی و خوش‌قلب است که روح بزرگی دارد. من دست یکایک خبرنگاران خوب ایرانی، به ویژه آنها را که در حوزه فوتبال دستی بر آتش دارند می‌فشارم و از آنها می‌خواهم با کرار هم مثل بقیه بازیکنان رفتار کنند. او مدتی مهمان شماست و بعد از ایران می‌رود. نباید ناخواسته با روح و روان او بازی کنیم. بارها با هم حرف زدیم و او تنها می‌خواهد مثل بازیکنان دوست‌داشتنی استقلال نام خوبی از خود باقی بگذارد. او دوست دارد زمانی که شاید سال‌ها بعد به ایران بازگردد، هواداران با یادآوری خاطرات خوبش، او را تشویق کنند. باور کنید اینها چیزهایی است که در ذهن و قلب کرار می‌گذرد. 

مشکلات عدیده استقلال 
سعیدی درباره آخرین وضعیت مذاکراتش با مسئولان باشگاه استقلال گفت: همانطور که گفتم ما و باشگاه منطقی و به دور از جار و جنجال در حال بررسی مشکلات هستیم تا به نتیجه برسیم. ما می‌دانیم باشگاه استقلال مشکلات عدیده‌ای دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کند و اینطور نیست که مسئولان محترم این تیم از صبح در باشگاه را باز کنند تا به مشکلات کرار رسیدگی شود. این مشکلات امسال حتی در تیم‌های حاشیه خلیج فارس هم دیده می‌شود و کمبود بودجه و مشکلات پرداخت به بازیکنان خاص ایران و استقلال نیست. من با کرار صحبت می‌کنم و مطمئن باشید او آنقدر با تعصب است که بازهم سعه صدر داشته باشد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.