سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کری: اوباما از همکاری با قزاقستان در عرصه‌های مختلف استقبال می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به قزاقستان گفت کاخ سفید قدردان اقدامات این کشور در عرصه‌های مختلف، مانند همکاری در افغانستان برای مقابله با داعش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه این کشور، پیش از دیدار با نور سلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان، گفت: باراک اوباما قدردان اقدامات شما در مورد موضوع منع گسترش سلاحهای هسته‌ای، مقابله با افراط گرایی و همکاری در مقابله با داعش است.

در بیانیه منتشر شده بوسیله وزارت امور خارجه آمریکا از سخنرانی کری آمده است: آمریکا و قزاقستان منافع امنیتی مهم و مشترک دارند. همانطور که رئیس جمهور قزاقستان گفت آمریکا بزرگترین سرمایه گذار مستقیم در این کشور است. من صبح امروز با نمایندگان اتاق بازرگانی آمریکا در قزاقستان دیدار کردم. آنها از پیشرفت بدست آمده بسیار خرسند بودند. نخست وزیر قزاقستان ماهی یک بار با این نمایندگان دیدار می کند. اصلاحات بسیار بلندپروازانه‌ای در قزاقستان صورت گرفته است. 

او  در ادامه افزوذ: دیروز در سمرقند دیداری بسیار سازنده و موثر با نمایندگان پنج کشور آسیای مرکزی داشتم . ما درباره راههای هماهنگی در مورد طرحهای مشخص گفتگو و تلاش کردیم برخی از موانع را که مانع رشد منطقه شده‌اند از پیش روی برداریم.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.