سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد

هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با با حضور جمعی از محققان و مدیران شهری شهرداری‌های کشور 20 و 21 آبان ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با رویکرد راهبردهای توسعه شهری اظهار کرد: هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تاکید بر راهبرهای توسعه شهری 20 و 21 آبان ماه با هدف گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان امور شهری برای تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها درباره راهبردهای توسعه شهری برگزار می‌شود.

براتعلی خاکپور از دیگر اهداف برگزاری این دوره از کنفرانس را کمک به شکل‌گیری شبکه‌های اطلاعاتی بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی، بهره‌گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی در عرصه رویکردهای نوین برنامه‌ریزی شهری، بهره‌گیری از یافته‌های جدید پژوهشی در راستای تحقق توسعه پایدار شهری عنوان کرد و افزود: در این کارگاه اعضای هییت علمی و دانشجویان، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران و کارشناسان شهرداری‌ها، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد و سایر محققان، کارشناسان و علاقمندان به برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شرکت خواهند کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد در خصوص مقالات رسیده و پذیرفته شده به هفتمین دوره از این کنفرانس گفت: در این دوره از کنفرانس 20 مقاله دریافت شده که 204 مقاله برای ارائه پذیرفته شده است.

خاکپور در مورد محورهای برگزاری این کنفرانس اظهار کرد: راهبردهای توسعه شهری به عنوان محور ویژه و شهر ایرانی-اسلامی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، گردشگری مذهبی و زیارت، حمل و نقل شهری، شهر و محیط طبیعی، مدیریت بحران و امنیت شهری، جامعه و فرهنگ شهری، اقتصاد شهری، معاری و شهرسازی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی، شهر هوشمند و مسایل ویژه کلانشهر مشهد از دیگر محورها می‌باشد.

وی ادامه داد: همزمان با این کنفرانس کارگاه‌های آموزشی مختلف و همچنین دو نشست علمی و تخصصی نیز برگزار می‌شود.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد یادآور شد: با توجه به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017، کنفرانس هشتم در سال 96 به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.