سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

سرمایه گذاری بر روی صنعت پرورش ماهی گامی موثر در جهت توسعه اقتصادی استان

ایجاد اشتغال پایدار و رهایی از اقتصاد تک بعدی دو رویکرد توسعه صنعت پرورش ماهیان زینتی در زنجان است وسرمایه گذاری بر روی صنعت پرورش ماهی گامی موثر در جهت توسعه اقتصادی و فرار از اقتصاد تک محصولی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر شیلات و آبزیان استان با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و رهایی از اقتصاد تک بعدی دو رویکرد توسعه صنعت پرورش ماهیان زینتی در زنجان است گفت:از ابتدای امسال تاکنون 122 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این استان تولید و به استان های تهران و البرز ارسال شد.

وی افزود:درحال حاضر 16 نفر علاقه مند به پرورش انواع ماهیان زینتی در سطح استان فعال هستند، که اقدام به تولید 30 گونه از این ماهیان کرده اند.

بورانی افزود:ایجاد اشتغال پایدار و رهایی از اقتصاد تک بعدی دو رویکرد توسعه صنعت پرورش ماهیان زینتی در زنجان است وسرمایه گذاری بر روی صنعت پرورش ماهی گامی موثر در جهت توسعه اقتصادی و فرار از اقتصاد تک محصولی است.

وی ادامه داد: توجه به کوچکترین ظرفیت‌ها ؛داشته ها و سرمایه های خود می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند، لذا مقوله پرورش ماهی به عنوان یک صنعت درآمدزا می تواند نقش موثری را ایفا کند.

مدیر شیلات و آبزیان استان با اشاره به اینکه در حال حاضر این صنعت توانسته نقش بسزایی در توسعه اقتصادی برخی شهرستانهای استان داشته باشد گفت: باید با استفاده بیشتر از این ظرفیت، نسبت به ارتقاء توان تولید و ثروت آفرینی اقدام کرد.

بورانی افزود:اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار از جمله مزیت های پرورش ماهی است و برای توسعه و ترویج این صنعت نیازمند سرمایه گذاریهای بیشتری هستیم.

وی تصریح کرد :با عنایت بر اینکه هنوز صنعت پرورش ماهی زینتی در این استان توسعه چندانی پیدا نکرده است، و طی سالیان اخیر ماهیان زینتی دربین عموم مردم مورد توجه قرار گرفته اند و این امر منجربه افزایش تعداد مراکز عرضه این آبزیان درسطح استان خواهد شد.

این مسئول ادامه داد :باتوجه به شرایط اقتصادی موجود وافزایش ارزش دلار و نیزکاهش میزان واردات ماهیان زینتی به کشور، توجه کافی به توسعه وترویج این فعالیت می تواند زمینه مناسبی راجهت اشتغال جوانان و عرضه این ماهیان در بازارهای خارجی فراهم نماید.

بورانی گفت :به منظور توسعه و رونق بیشتر صنایع آکواریومی و تولید آبزیان زینتی نیازمند همکاری بخش خصوصی هستیم و اعتقاد داریم با کمک سرمایه گذاران می توانیم تحولی را در این صنعت ایجاد نماییم.

وی افزود:با توجه به اینکه مهندسي شيلات استان دارای دانش فني بومي به منظور توليد انواع ماهيان زينتي و تجهيزات است مي‌توان از طريق فروش دانش فني نيز ارز قابل توجهي را برای این استان ایجاد کرد.


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.