معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کم کاری و سهل انگاری برخی مدیران در این زمینه پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مجید محنایی  در نشست شورای اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد افزود:

مدیران باید از کلی گویی ها و شعارگرایی در این زمینه اجتناب کنند و برنامه های قابل اجرا و عملیاتی در راستای تحقق این مهم ارائه دهند.

وی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و تصویب آن در هیات دولت و همچنین اهتمام ویژه رئیس جمهور و وزارت کشور برای تحقق این مهم را یادآور شد و گفت: به نظر می رسد این موضوع هنوز از نظر برخی مدیران و متولیان امر جدی گرفته نشده است.

محنایی از تمامی دستگاه های مختلف اجرایی و متولیان امور اقتصادی در استان خواست برش استانی و عملیاتی از برنامه های راهبردی اقتصاد مقاومتی تهیه و در اسرع وقت به دبیرخانه و حوزه اقتصادی استانداری ارائه دهند.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم بویژه شخص رئیس جمهوری و معاون اول ایشان اجرای اقتصاد مقاومتی برپایه سیاست های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری، تاکید و تعیین خطی و مشی های مجمع تشخیص مصلحت نظام و به عنوان یک رویکرد اجتناب ناپذیر در شرایط موجود را از محورها و اولویت های مهم کاری در سطح همه وزارتخانه ها و نهادهای متولی قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: با وجود تاکید ها و ابلاغ سیاست های کلی و راهبردهای تعیین شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی اما این مهم و به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی هنوز برای مردم و حتی دستگاه های اجرایی در سطح استان ها خوب تبیین نشده است.

حسن نوروزی با بیان اینکه الگوی واقعی و عملی اقتصاد مقاومتی آنگونه که شایسته بود تفهیم نشده است، گفت: در حالی که بسیاری از شاخص ها و برنامه های عملیاتی آن در وظایف و ماموریت های محوله دستگاه ها وجود دارد ولی هنوز برخی از نهادها در این زمینه سرگردان هستند.

وی برنامه های عملیاتی چهارساله و ارائه شده از سوی دستگاه های مختلف اجرایی استان را نمونه و الگویی موفق در زمینه برش استانی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد دانست.

وی ابراز داشت: برخی از شاخص ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی از جمله اصلاح الگوی مصرف و همچنین مصرف تولیدات داخلی از طریق فرهنگ سازی نیز قابل تحقق است.

نوروزی بر ضرورت تشکیل تیم اقتصادی و نظارتی بر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی دستگاه ها در استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از حرکت ها و اقدام های اقتصادی دولت یازدهم از جمله ثبات سازی قیمت ها، قانون رفع موانع تولید ، کاهش وابستگی بودجه به نفت و تجهیز منابع بانکی در راستای تحقق اقصادی مقاومتی است.

برخی از مدیران اجرایی استان نیز در این نشست به بیان دیدگاه ها، برنامه ها، راهبردها و فعالیت های خود در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در دستگاه مربوطه خود پرداختند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد یکی از اولویت ها و محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه را تکیه بر تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم اعلام کرد.

جعفر گوهرگانی افزود: بر اساس شاخص ها و برنامه های ابلاغی و مشخص شده در زمینه اقتصاد مقاومتی و با برنامه ریزی ها و پیشبینی صورت گرفته نیازها و ظرفیت های موجود در برخی محصولات غذایی از جمله گندم احصا شده است.

وی میزان نیاز سالانه گندم در استان را حدود 80هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان خرید تضمینی گندم از 21 هزار تن در سال 91 به حدود 53 هزار تن در سال 93 رسید.

وی گفت: نیازسنجی ها، اولویت ها و برنامه های عملیاتی متناسب با اقتصاد مقاوتی در سایر حوزه ها نیز انجام شده است.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.