مدیرکل زندانهای استان اصفهان از راه اندازی مرکز اشتغال وحرفه آموزی ویژه زندانیان و خانواده آنهادر دو منطقه شهراصفهان خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و بنابر اعلام اداره کل زندانهای استان اصفهان، رمضان امیری در نشست مشترک روسای ستادی این اداره کل و خیران اصفهانی اظهارکرد: این دو مرکز در راستای حرکتی نو برای اشتغال و حرفه آموزی خانواده های مددجویان و زندانیان آزاد شده از زندان که دارای آسیب پذیری بیشتری هستند ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو مرکز یاد شده با کمک خیران و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، تجهیز و راه اندازی خواهد شد، گفت: این مراکز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در بین مدد جویان و خانواده های آنان و پیشگیری از عدم بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده به زندانها ایجاد و راه اندازی می شود.

امیری با اشاره به اینکه مراکز یاد شده در منطقه حصه و رهنان اصفهان ایجاد می شود، اظهارکرد: پس از بررسی آماری و تطبیقی از مناطق مختلف شهر اصفهان در خصوص بازگشت مجدد افراد آزاد شده به زندان و یا بیشترین آسیب پذیری در بین خانواده های آنها، این دو منطقه برای ایجاد مراکز اشتغال و حرفه آموزی ویژه زندانیان و خانواده آنها انتخاب شده است.

وی توضیح داد: پس از بررسی میدانی و مطالعات کارشناسی، دو ساختمان غیر قابل استفاده در محله های حصه و رهنان از سوی شهردای اصفهان بصورت امانی در اختیار اداره کل زندان مرکزی قرار گرفت تا با کمک خیریه امام موسی کاظم (ع) و انجمن حمایت از زندانیان، به عنوان مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان و خانواده های آنها تجهیز شود.

امیری در ادامه سخنانش با اشاره به کمک خیران در راه اندازی این دو مرکز اظهارداشت: با تجهیز این دو مرکز زمینه اشتغال بیش از 200 نفر ایجاد خواهد شد.

مدیر کل زندانهای استان در ادامه به نوع اشتغال برنامه ریزی شده برای این مراکز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشاغلی همچون صنایع دستی از قبیل میناکاری ، قلم زنی و خیاطی برای این مراکز برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مراکز کلاس های آموزشی برای خانواده های مددجویان و مددجویان آزاد شده از زندان برگزار و خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه خواهد شد.

امیری در پایان از حضور خیران و خیریه های مختلف در امر ایجاد اشتغال و حرفه آموزی قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مراکز یاد شده، اواخر ماه جاری ( آبان ) بصورت رسمی افتتاح می شود ابراز امیدواری کرد که این نوع مراکز در آینده نزدیک در دیگر مناطق شهر اصفهان نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.