سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کشت پاییزه در 511 هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری حدود 511 هزار هکتار از اراضی زراعی این استان زیر کشت پاییزه می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ایرانی فام، در بازدید از مزارع شاخص مراغه افزود: از این میزان حدود 87 هزار هکتار از اراضی آبی و 345 هزار هکتار دیم برای کشت پاییزه محصول گندم اختصاص یافته است.

وی اظهار افزود :برای کشت پاییزه گندم در استان 14 هزار تن بذر اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته و 40 هزار تن نیز بذر خودمصرفی کشاورزان است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: 76 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت جو و سه هزار و 500 هکتار نیز زیر کشت کلزا می رود.

ایرانی فام، ادامه داد: در سال زراعی گذشته در این استان 800 هزار تن گندم، 130 هزار تن جو و شش هزار تن کلزا تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه 490 هزار تن از محصول تولیدی استان توسط مباشر دولتی و بخش خصوصی خریداری و در اختیار دولت قرار گرفته است، گفت: میزان خرید این محصول نسبت به سال گذشته حدود 56 درصد رشد داشت.

ایرانی فام، یادآوری کرد: از این میزان 372 هزار و 49 تن توسط تعاون روستایی و سازمان غله به صورت تضمینی، 94 هزار تن توسط بخش خصوصی به صورت توافقی و 24 هزار و 74 تن توسط تعاونی های روستایی برای مصرف بذر از کشاورزان این استان خریداری شده است.

شهرستان مراغه حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان حدود 20 هزار و 500 هکتار به زیر کشت انواع باغات است.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.