سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوی نژاد:20 درصد از اعتبارات برای معلولان بینایی هزینه شد/ 89 هزار کودک دچار اختلالات بینایی

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور گفت:در سال جاری بهزیستی 20 درصد از اعتبارات توانبخشی‌ را برای معلولان بینایی هزینه کرده است.

حسین نحوی نژاد معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خصوص غربالگری اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال 93 سه میلیون کودک 3 تا 5 سال را غربالگری کرده که 89 هزار نفر دچار اختلالات بینایی و 16 هزار نفر دچار آمبیلوپی‌ یا تنبلی‌ چشم بودند.

وی در خصوص وسایل کمک توان‌بخشی ارائه شده توسط بهزیستی برای نابینایان و کم بینایان بیان کرد: بهزیستی موظف به ارائه خدمات کمک توان بخشی به معلولان کم بینا و نابینا است و بالغ بر 40 هزار نفر در سال 91 از وسایل کمک توان‌بخشی ارائه شده استفاده کردند.

 معاون امور توانبخشی‌ سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: 98 هزار نفر از وسایل ارائه شده توسط بهزیستی استفاده کرده‌اند و در سال جاری نیز بهزیستی 20 درصد از اعتبارات توانبخشی‌ را برای معلولان بینایی هزینه کرده است.

نحوی نژاد گفت: لازم است کودکان و خانواده‌های آن ها پیش از مدرسه تحت آموزش مراکز آموزش بهزیستی قرار بگیرند تا خانواده‌ها با نحوه‌ی برخورد با یک کودک کم بینا و نابینا آشنا شوند و کودکان‌ نیز برای انجام کارهای اولیه و شخصی خود آموزش‌های لازم را ببینند تا در مدرسه با مشکل مواجه نشوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.