سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان ملل نسبت به آزار و اذیت جنسی زنان و کودکان پناهجو

سازمان ملل هشدار داد زنان و کودکان پناهجو در راه رسیدن به اروپا بارها مورد آزار و سوء‌استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی؛ آژانس مهاجران سازمان ملل هشدار داد 600 هزار پناهجو در سال جاری میلادی راهی کشورهای اروپایی خواهند شد که در میان آنها زنان و کودکان بسیاری نیز حضور دارند. این زنان و کودکان در معرض آزار و اذیت جنسی قرار دارند و در بسیاری از موارد برای رسیدن به مقصد مجبور به تحمل سوء‌استفاده جنسی قاچاقچیان انسان هستند.
 
"ملیسا فلمینگ،" سخنگوی آژانس پناهجویان ملل متحد در این باره گفت: ما زنگ خطر را درمورد این زنان و کودکان پناهجو به صدا درآورده‌ایم. از کشورهای اروپایی می‌خواهیم اقدام لازم را در جهت حفاظت از آنها به عمل آورند. در یونان که میزبان چندین هزار پناهجو است، شرایط مناسبی برای استقرار زنان تنها و فرزندانشان وجود ندارد. آنها اغلب مجبور به اقامت شبانه در پارک‌ها، حومه ایستگاه قطار و یا اردوگاه‌های پرجمعیت در کنار گروهی از مردان می‌شوند. همین موضوع خطر خشونت جنسی علیه زنان پناهجو به ویژه آنانکه تنها هستند را افزایش می‌دهد.
 
آژانس مهاجران ملل متحد از کشورهای اروپایی خواست امکانات خود را برای پذیرایی از پناهجویان بهبود بخشند و امنیت لازم را برای زنان و کودکان پناهجو فراهم کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.