سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

تعزیه خوانی، آیینی مذهبی با قدمت طولانی در بیجار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: شهرستان بیجار دارای ظرفیت های هنری خوبی است و تعزیه خوانی و احیای این آیین سنتی با قدمت طولانی دردیار گروس با استقبال گسترده مردم مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،حجت الاسلام رحیم جعفری در خصوص جایگاه و برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در خصوص تعزیه خوانی و احیای این آیین سنتی با قدمت طولانی دردیار گروس که با استقبال گسترده مردم مواجه است،گفت: تعزیه در فهم عمومی مردم که هیچ یک از هنرهای سینمایی امروزی وجود نداشت، نقش بی نظیری داشته است.

وی تقویت این آیین را برای مردم ضروری دانست و افزود: هنر در قالب های خاص خود مورد استقبال اقشار مردم است و اگر هنر تعزیه نیز تقویت و مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد، می تواند در بیان واقعه کربلا و آشکار شدن ظلم بر اهل بیت(ع) خیلی مفید باشد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از برنامه های در دست پیگیری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان برگزاری یک برنامه بین اللملی با عنوان 'تعزیه خوانی هنر برتر مذهبی بیجار' است.

وی گفت: بیجار دارای جوانان فعال در امور هنری و تئاتر است و این فرصت مناسبی است که در صورت حمایت، بتوانند به خوبی بدرخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: هدف غایی در تعزیه خوانی، کسب معرفت و بیداری است تا بتواند جوانان را در برابر هجمه های منحرف کننده مصون کرد و این علاوه بر وظیفه اداری، دارای وظیفه شرعی و صبغه دینی است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.