همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، دسته های مختلف مردم عزادار شهرستان های مختلف استان کردستان در سطح خیابان های شهر به سینه زنی، زنجیر زنی، ذبح قربانی، پخش نذورات و تعزیه خوانی پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مردان، زنان و کودکان با حضور خود در دسته های عزاداری، حزن و اندوه خود را در روز شهادت ابا عبدالله(ع) و یاران وی نشان دادند.

مردم و هیات های مذهبی این خطه ایران اسلامی، از اول محرم با برافراشتن بیرق های عزا و نصب پرده های سیاه بر در و دیوار منازل، ادارات، بازار، مساجد، حسینیه ها و تکایا در عزای حضرت امام حسین (ع) به سوگ نشسته اند.

در مکان های مذهبی، جلسات عزاداری، مرثیه، سخنرانی و زیارت عاشورا برپا شده است و عشق و علاقه پرشور نوجوانان و جوانان به خاندان عصمت و طهارت (ع) آنان را به مراسم زنجیر زنی و سوگواری امام سوم شیعیان و یاران با وفایش کشانده است.

در شهرستان سنندج مرکز استان کردستان نیز خیابان های مرکزی شهر با اهتزاز پرچم های امام حسین (ع) از سوی عزاداران حسینی و حضور دسته های مختلف سینه زنی و زنجیر زنی، رنگ و روی دیگری پیدا کرده است.

مردم متدین کردستان همچون دیگر استان های کشور در بزرگداشت مناسبت های مختلف همچون عاشورای حسینی، دارای آداب و رسوم ویژه ای هستند و با برگزاری برنامه های مخصوص این ایام را گرامی می دارند.

ارادت مردم این دیار به امام حسین(ع) انکارناپذیر است و منابع و کتاب های نویسندگان و شعرای این منطقه به روشنی گویای این حقیقت است.

اشعار نغز شعرای کرد اهل سنت به زبان های فارسی، کردی و عربی نشان از ارادت فراوان مردم کردستان به اهل بیت پیامبر(ص) به ویژه حضرت امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.