سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس خانه اقتصاد ایران:

لغو تحریم ها به تنهایی کارساز نیست/ بهشت واردات نشویم

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: با لغو تحریم ها آرامش به اقتصاد ایران باز می‌گردد اما برای پیشبرد اهداف و ورود به بازارهای جهانی لغو تحریم به تنهایی کارساز نیست.

ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش تورم بدون زدودن رکود تاثیر چندانی در بازارهای کشور ندارد، اظهار داشت: نرخ بالای تورم زیانبار است اما تبعات رکود به مراتب بیشتر از تورم است از این رو انتظار ی رود دولت بسته اقتصادی را که در جهت دستیابی به رونق اقتصادی تدوین کرده به صورت کام عملیاتی سازی کند.

رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: از طرفی تا چندی دیگر با لغو تحریم ها مواجه خواهیم شد که این مسئله آرامش را به اقتصاد ایران باز می‌گرداند اما برای پیشبرد اهداف و ورود به بازارهای جهانی لغو تحریم به تنهایی کارساز نیست و باید در راستای جذب سرمایه‌گذاری و تقویت بخش‌های دارای مزیت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان یک تولیدکننده سهم عمده‌ای را در منطقه و بازار جهانی داشته باشیم به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به اقتصاد ملی گره خورده است، از این رو با توجه به تداوم مسیر اقتصاد مقاومتی در صورت لغو تحریم اجازه نداریم کشور را تبدیل به بهشت واردات کنیم.

جمیلی با بیان اینکه متاسفانه بخش تولید کشور از قدرت چندانی برخوردار نبوده که بتواند در برابر مشکلات بایستد، افزود: بنابراین دولت باید در راستای حمایت از تولید در دوره انتظار برای لغو تحریم ها به صورت جدی وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد باید در سایه آرامش و ثبات باشد که این آرامش در سایه لغو تحریم ها، حمایت از تولید ملی و بازگشت تقاضا به بازار رنگ واقعیت می گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.