سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

صادرات محصولات استان اردبیل به 12 کشور

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هم اکنون دوازده کشور بازارهای هدف صادراتی استان اردبیل است که اکثرا کشورهای همسایه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بیگ زاده با بیان اینکه واقع شدن استان در مرز کشور قابلیتی در امر صادرات محسوب می شود،افزود: با این وجود بازارهای هدف صادراتی استان محدود بوده و متجاوز از دوازده کشور نیست.

وی با بیان اینکه از بین کشورهای هدف صادراتی نیز کشور آذربایجان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است،گفت:86 درصد صادرات استان به مقصد کشور جمهوری آذربایجان است.

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان افزود: تمرکز جغرافیایی بازارهای صادراتی در 3 کشور آذربایجان، عراق و گرجستان بوده و نزدیک به 96 درصد از صادرات به این 3 کشور انجام می شود.

بیگ زاده تصریح کرد: در رده های بعدی صادرات به کشورهای افغانستان، پاکستان، یمن، ارمنستان، امارات، قزاقستان و ترکمنستان انجام شده است.

وی در خصوص کشورهای مبدا وارداتی نیز با اذعان به اینکه 48 درصد واردات از کشور ترکیه انجام شده است، گفت: علاوه بر این واردات کالا از کشورهای ارمنستان، آلمان، آذربایجان، ایتالیا، چین، هند، هلند، ارمنستان و اوکراین نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، محصولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.