رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع 30 هزار تن انواع بذر اصلاح شده و ضد عفونی شده در بین کشاورزان سراسر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: کشت پاییزه امسال با افزایش میزان نزولات آسمانی در اراضی دیم با موفقیت آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود 280 هزار هکتار از اراضی دیم و 80 هزار هکتار از اراضی آبی زیرکشت محصول استراتژیک گندم قرار گیرد.

وی گفت: توصیه ما به کشاورزان گندم‌کار این است که حتما محصول خود را قبل از کاشت بیمه کنند زیرا تعهدات پرداخت خسارت توسط بیمه‌های عامل امسال 3 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به نفع کشاورزان است که به موقع اقدام به بیمه محصولات زراعی خود کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل همچنین از کشاورزان خواست که با دستگاه‌های بذرکار اقدام به کشت کرده و از کشت سنتی و غیر اصولی پرهیز کنند.

سروی تصریح کرد: به کار بستن اصول کشاورزی حفاظتی و اصول خاک‌ورزی طبق توصیه‌های فنی کارشناسان در افزایش تولید بسیار موثر است.

سروی ادامه داد: شبکه‌های مراقبت کشت پاییزه در سراسر استان فعال است و کارشناسان به طور مرتب در مزارع حضور دارند و کشاورزان می‌توانند آخرین توصیه‌های فنی و کارشناسی را در خصوص اصول صحیح آماده‌سازی بستر بذر فرا گیرند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.