سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جب بوش: برجام قابل راستی آزمایی نیست

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توافق هسته ای ایران و 1+5 را غیر قابل راستی آزمایی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جب بوش نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به پرسشی درباره برجام پاسخ داد.

مجری فاکس نیوز پرسید: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توافقنامه ایران را امضا کرده است. ایرانی ها 150 میلیارد دلار پول بدست می آورند درحالی که سانتریفوژهایشان نیز می چرخد،ولی ما از توافقنامه هیچ بدست نیاوردیم. آنها موشک های بالستیک بین قاره ای شان را تولید می کنند، دفاع موشکی ایجاد می کنند و تسلیحات متعارف بیشتری بدست می آورند. این مسئله را در کنار مناقشه فلسطینی ها و اسرائیل مقایسه کنید و نظرتان را بگوئید.

جب بوش در پاسخ گفت: مشروعیت بخشیدن به رژیم ایران و قدرتمند ساختن آنها برای این که همچنان بزرگترین حامی تروریسم در دنیا باشند فقط ارسال ترس در کل منطقه است. اسرائیل به درستی این مسئله را یک تهدید موجودیتی برای خود می داند. آمریکا با توافقنامه ای که قابل راستی آزمایی نیست همین کار را کرده است.

وی افزود: من معتقد نیستم که اقدام مقامات فلسطینی به تحریک خشونت ضد اسرائیلی های بی گناه، یک رویداد اتفاقی باشد. ما باید برای فلسطینی ها به روشنی بیان کنیم که هیچ برابری اخلاقی بین اقدامات اسرائیل و فلسطین وجود ندارد. یعنی اقدام فلسطینی ها به تحریک ترور در داخل اسرائیل معادل اقدام اسرائیل در دفاع از خویشتن نیست.

جب بوش مدعی شد: آنها در مدارس خود احساس نفرت نسبت به اسرائیل را ترویج می کنند. اسرائیل هم مثل هر کشور مستقل دیگر پاسخ می دهد. ما باید در این موضوع به طور کامل در کنار اسرائیلی ها باشیم. رئیس جمهور آینده آمریکا باید از اسرائیل حمایت کند و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار اسرائیل قرار دهد تا در برابر ایران بازدارندگی داشته باشد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.