سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به توسعه مراکز غیر دولتی برای دانش‌آموزان استثنائی

توسعه و کیفیت بخشی به آموزش و توانبخشی دانش آموزان استثنائی و ایجاد مراکز یادگیری در برنامه‌های آموزش استثنائی است.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت پوشش مدارس غیر دولتی برای دانش‌آموزان استثنائی و ایجاد مدارس و مراکز ویژه‌ی این دانش آموزان گفت: متقاضیانی که مایل به تأسیس مدارس ویژه‌ دانش آموزان استثنائی هستند همانند سایر ‌موسسان که قصد تأسیس مدرسه را دارند درخواست مجوز می‌کنند و بعد از تأیید شورای نظارت مرکزی چنانچه ویژگی‌های لازم را داشته باشند مورد تأیید قرار می‌گیرند.

وی به این نکته اشاره داشت که از موسسان چنین مدارسی استقبال می‌شود.

کیفیت بخشی به مراکز یادگیری سیاست آموزش استثنائی
محسن غفوریان معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص مراکز غیر دولتی و رویکردهای تأسیس آن گفت: در آموزش و پرورش استثنائی سیاست اصلی توسعه و کیفیت بخشی به مراکز یادگیری است.

وی در ادامه درباره‌ی پوشش در مدارس غیر دولتی گفت: مدارس استثنائی ‌در دو شکل مدارس ویژه دانش آموزان استثنائی و مراکز مشکلات یادگیری تقسیم بندی می‌شود که تعداد مدارس استثنائی بیش از 40 مدرسه در سطح کشور و مراکز مشکلات یادگیری قریب به 400مرکز در سراسر کشور می‌باشد.

غفوریان با بیان اینکه تعداد کل مدارس استثنائی و مدارس دولتی و غیر دولتی بالغ بر هزار و 500 مدرسه است، خاطرنشان کرد: رویکرد آموزش و پرورش استثنائی فراگیر سازی است.

غفوریان جزئیات شرایط اخذ مجوز برای مدارس غیر دولتی استثنائی را نیز استفاده از مربیان متخصص و تحت آموزش سازمان آموزش استثنائی بیان داشت.

وی در پایان با اشاره به این که کیفیت بخشی در تمامی بخش‌ها مورد توجه آموزش استثنائی است، گفت: خدمات توانبخشی نیز بسیار مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.