سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

راه اندازی دیگر خطوط قطارشهری اصفهان در آینده ای نزدیک

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که 3 خط قطار شهری اصفهان طی 60 ماه راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا امینی" در نطق پیش از دستور یکصد و هفتمین جلسه علنی دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه کل خط نخست متروی اصفهان در مرکز شهر اصفهان واقع در ستون فقرات شمالی و جنوبی به طول 20،2 دهم کیلومتر است، اضافه کرد: در روز پنج شنبه گذشته 10،2 دهم کیلومتر از این خط تا میدان شهداء با 10 ایستگاه به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در سال آینده نیز یک کیلومتر دیگر از این خط تا چهارراه تختی نیز به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: سال 1396 نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان قطار شهری برای تحقق تمام تعهدات دولت، میراث فرهنگی و شهرداری شاهد بهره برداری از کل این خط با تکمیل دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب و تجهیز و تکمیل ایستگاه میدان آزادی خواهیم بود.

امینی با اشاره به اینکه در طول این 14 سال نیز ارقام متعددی برای هزینه این طرح ملی اعلام شده است، افزود: البته استاندار اصفهان در روز افتتاحیه فاز نخست این خط اعلام کرد که آماری که از امور مالی شهرداری گرفته ایم حاکی از این بوده که یک هزار و 900 میلیارد تومان در مجموع این 14 سال توسط شهرداری و دولت هزینه شده است که 755 میلیارد تومان آن توسط دولت و باقیمانده آن نیز توسط شهرداری هزینه شده است، 550 میلیارد تومان هزینه های آزادسازی را در آمار نیاورده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از حاکمیت انتظار دارند که شاهد بهره برداری کامل از خطوط قطار شهری اصفهان باشند، گفت: امیدواریم حمایت های دولت از این طرح بزرگ بیشتر شود و اصفهان در شأن و جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خط دوم قطار شهری شرقی، غربی است و 23 کیلومتر کل این خط است که 13 کیلومتر از این خط در شهر اصفهان است، اظهار کرد: 10 کیلومتر دیگر این خط نیز در فاصله بین شهر اصفهان تا خمینی شهر اصفهان است که دارای 22 ایستگاه از زینبیه تا خمینی شهر بوده و 15 ایستگاه این خط در محدوده شهر اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث این خط در ابتدای سدال 1395 آغاز می شود و آزادسازی ایستگاه ها توسط شهرداری منطقه 14 و سایر مناطق درگیر در این پروژه آغاز شده است، ادامه داد: خط سوم نیز به طول 9 کیلومتر و با هشت ایستگاه احداث می شود و از میدان آزادی به سمت سه راهی شهید عباسپور است که خیابان های دانشگاه، ارتش، بلوار کشاورز و اتوبان ذوب آهن را طی می کند.

امینی به بهره برداری از فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان در روز پنج شنبه گذشته با حضور وزیر کشور اشاره کرد و ادامه داد: پنج شنبه هفته گذشته فاز نخست خط یک متروی اصفهان به بهره برداری رسید و اگر چه جلسه باشکوهی در راستای راه اندازی این پروژه برگزار شد اما شاید فرصت تشکر و تقدیر از تمام افرادی که در این پروژه مهم در طول سال های گذشته تلاش کردند، کمتر فراهم بود.

وی با اشاره به اینکه به این دلیل بر خود فرض می بینیم که به نمایندگی از مردم از تمام این افراد تشکر کنیم، تصریح کرد: اعداد و ارقامی که به مردم ارائه می شود باید کارشناسی باشد و تمام اعضای شورای شهر نیز باید در راستای ارائه اطلاعات در مورد پروژه ها براساس آمار رسمی مصاحبه داشته باشند تا بیشتر بتوانند اعتماد مردم را جلب کنیم.

"مترو" دغدغه اصلی شورای شهر اصفهان

امینی تصریح کرد: قرار بود که با افزایش سرمایه گذاری دستگاه TBM بتوانیم از دو سر این خط را آغاز کنیم اما با ترسیم هزینه فایده و انجام تجزیه و تحلیل مصلحت دیده شد که این هزینه اضافه برای چهار، پنج ماه ترسیم انجام نشود و ما طی 60 ماه شاهد بهره برداری از کل سه خط قطار شهری برای اصفهان باشیم.

وی اضافه کرد: دغدغه و اولویت نخست شورای دوره چهارم و شورای آتی نیز باید این موضوع باشیم تا طی 60 ماه شاهد بهره برداری از سه خط قطار شهری اصفهان باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نصب سامانه های هوشمند در تاکسی های شهری تاکید کرد: تمام تاکسی های اصفهان باید به این سامانه مجهز شوند.

احیای اسلام ماهیت نهضت عاشوراست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته اول ماه محرم هر سال به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: این نامگذاری در واقع از این حقیقت ناشی می شود که در ذهنیت شیعیان، قیام عاشورا و نهضت حسینی با امر به معروف و نهی از منکر پیوند می¬خورد و تداعی می شود.

امینی با بیان اینکه ماهیت نهضت عاشورا احیای اسلام است، خاطر نشان کرد: وجود مقدس حسین ابن علی(ع) در این نهضت عملاً یک آمر به معروف و نهی از منکر بود.

وی یکی از مسائل مهم درباره امر به معروف و نهی از منکر را توجه به چگونگی اجرای آن و دانستن ظرافت های این کار حساس دانست و اذعان داشت: شخصیت دادن و توجه به کرامت انسان امری مهم و اساسی است و اگر انسان به جایگاه بلند و کرامت خود توجه کند، هرگز خود را به کارهای زشت آلوده نمی کند و ازاین رو هرگز با تحقیر و توهین و اهانت به خصوص در حضور دیگران نمی توان شخصی را به کار نیک فراخواند یا او را از کار زشت بازداشت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به ضرورت توجه به زمینه سازی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: بسیاری از تذکرها اگر بدون مقدمه چینی های لازم انجام شود، اثرگذار نخواهد بود و ذکر مقدماتی که آمادگی فکری و روحی طرف مقابل را برای پذیرش فراهم می سازد، بر نفوذ کلام می افزاید.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر، معروف و منکر را باید بشناسد، احتمال تأثیر را در فرد مقابل بدهد و بداند که او بنای تکرار گناه را دارد و این کار ضرر جانی، مالی و عرضی بر خود و دیگر مؤمنین نداشته باشد.

امینی همچنین با گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش ، گفت: هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است، گفت: مطالعات نشان می دهد که موارد افسردگی، اضطراب و موارد دیگر در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به عنوان یک عالم حمایتی در درمان بیمار ی روانی پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه ورزش های سبک مانند پیاده روی سبب مصرف انرژی شده و سهم بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد، اظهار کرد: همچنین فعالیت فیزیکی سبک و منظم از طریق تقویت کارکردهای ایمنی سبب افزایش سطح فعالیت سیستم ایمنی در بدن شده و در پیشگیری از سرطان مؤثر است.

انتهای پیام/p

برچسب ها: شورای ، شهر ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.