مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: تا پایان امسال 900 میلیارد تومان دیگر نیز برای خط یک مترو هزینه شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان جواد شعرباف گفت:عملیات خط یک متروی اصفهان از سال 80 شروع شد که در حال حاضر فاز اول آن به طول 11 کیلومتر با 10 ایستگاه به بهره برداری رسید.

وي با اشاره به اينكه تاكنون براي خط يك مترو 1300 ميليارد تومان هزينه شده است، افزود: تا پايان سال جاري نيز پيش بيني مي شود 900 ميليارد تومان ديگر براي اجراي خط يك مترو هزينه شود.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهانبا بيان اینکه فاز اول خط یک متروی اصفهان از میدان شهدا به سمت شمال اصفهان شهرک قدس در عاشق آباد خیابان امام خمینی می باشد ، تصريح كرد: تا زمانی که مجوزهای لازم برای حمل مسافر را ازشرکت سازنده رام های قطار شهری نگرفته بودیم، حق مسافرگیری نداشتیم.

شعرباف در خصوص هزينه بليط مترو خاطرنشان كرد: به دستورشهردار اصفهان از 23 مهرماه به مدت 15 روز-تا بعد از عاشورا- استفاده از قطارشهری اصفهان برای شهروندان رایگان خواهد بود تا شورای شهر اصفهان قیمت بلیط آن را تصویب کند.

وي افزود: شهروندان پس از این تاریخ برای پرداخت بهای بلیط خود می توانند از طریق "اصفهان‌کارت" اقدام نمایند.

وی با اشاره به نصب پله های برقی و آسانسور در ایستگاههای قطارشهری اصفهان برای سهولت در رفت و آمد افراد مسن و معلولان، گفت: ماموران حفاظت و بازدید نیز در کنار قطارشهری اصفهان ایستاده اند تا راهنما و مراقب مسافرین باشند و نکته قابل توجه اینکه تا زمانی که درب ها کامل بسته نشود، اجازه حرکت به قطار داده نمی شود.

مدیرعامل قطارشهری اصفهان یادآور شد: در آغازبه کار راه‌اندازی خط یک قطار شهری حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت بهره‌برداری می‌شود .

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.