معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: تجربه با هم بودن در ورزش و کارگروهی، مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد.

ورزش، مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در برنامه نمادین هفته انجمن اولیا و مربیان که در دبستان نیلوفر ارومیه برگزار شد؛ با بیان اینکه ارگانیسم انسان ترکیبی از جسم و روح است؛ افزود: انسان کاریکاتوری امروز دچار افسرگی و مشکلات روحی متعدد می باشد و در شرایط کنونی پرورش متوازن نسل آینده یک ضرورت است.

حمیدی با ابراز تاسف از اینکه امروز زندگی آپارتمان‌نشینی سبب کاهش تحرک در میان کودکان و نوجوانان شده است افزود: از سوی دیگر رشد فناوری‌های نوین و افزایش اعتیاد موبایلی و اینترنتی سبب فقر حرکتی در میان افراد جامعه شده تا جایی که نسل آینده با خطر کم تحرکی و بی‌سوادی حرکتی مواجه هستند.

وی گفت: اگر کودکی بتواند در موقعیت‌های چالش‌برانگیز و در فعالیت‌های حرکتی بر بدن خود مسلط باشد، یعنی دارای سواد حرکتی است و علاوه بر آن سواد حرکتی سبب می‌شود که کودکان در مهارت‌های ورزشی، به طور موفقیت‌آمیزی حرکت کنند.

وی خاطر نشان ساخت: باید کودکان را از چنبره فردیت جدا کنیم و فرصت را برای رشد شخصبیت آنها مهیا سازیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه فعالیتهای گروهی و ورزشی در بین دانش آموزان گفت: تجربه با هم بودن در ورزش و کارگروهی، مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را افزایش می دهد.

وی افزود: کودکان باید همانند میوه دوران رشد خود را بطور طبیعی طی کنند و زمینه تفریح سالم آنها فراهم باشد.

حمیدی افزود: شعار «مدرسه و خانواده با هم» باید در همه ارکان آموزش و پرورش محقق شود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.