سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس لایحه دولت حدود جنگل‌ها رعایت می‌شود/ جنگل‌ها نیاز به تنفس دارند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از لایحه دولت درمورد تنفس جنگل‌ها تصویب شده وهنوز در دستور کار مجلس است.

هدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: نمایندگان در کمیسیون آب،‌ کشاورزی و منابع طبیعی یک طرح و دولت یک لایحه ارائه داده که براساس آن حدود جنگل‌ها رعایت می‌شود ولی امروزه که قطع درختان درمناطق شمالی زیاد است می‌توان جنگل‌ها را تنفسی داد .

وی افزود: بعضی ازدرختان که عمر مفیدشان تمام شده باید از برگشان برای کود درختان و از چوبشان در مباحث اقتصادی بهره برد این رسالت را سازمان جنگل‌ها تعریف کرده و اگر دولت اعتباراتی به این موضوع اختصاص دهد افرادی که تخصص این کار را دارند، می‌توانند در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درادامه گفت: بخشی از لایحه دولت در مورد تنفس جنگل‌هابه تصویب رسیده و هنوز بعضی ازمواد آن در کمیسیون تجدید نظر شده است که امیدواریم این لایحه آماده  و به صحن مجلس برود و شورای نگهبان آن را به دولت ارجاع دهد.

میرمرادزهی بیان کرد: شرکت‌هایی که زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند می‌توانند چوب هایی را که ازبین می‌رود و سازمان جنگل‌ها آن را علامت‌گذاری می‌کند به منظور اشتغال استفاده کنند همچنین باید از قاچاق چوب که جنگل‌ها را از بین می‌برد، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.