سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه عظیم اولیاء و مربیان مورد غفلت قرار گرفته است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش به منظور افزایش تعامل بین اولیاء و مربیان ساز و کار جدیدتری اندیشیده شود، گفت: متاسفانه این مهم اندکی مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش سراسری هفته پیوند اولیاء و مربیان و بزرگداشت روز خانواده با تاکید بر توسعه مشارکت در آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر به دلیل گستردگی برنامه‌های آموزش و پرورش از یک سو و همچنین به علت وجود بخش قابل ملاحظه‌ای از افراد کشور به عنوان مخاطبین این مجموعه باید گسترش مشارکت در مدارس کل کشور مورد توجه قرار گیرد زیرا در حال حاضر متاسفانه از سرمایه عظیم اولیاء و مربیان در بدنه آموزش و پرورش کشور غافل هستیم و یکی از مهمترین دلایل آن این است که هنوز برخی از مدیران مدارس اعتقادی به انجمن اولیا و مربیان ندارند.


هنوز برخی مدیران مدارس اعتقادی به انجمن اولیاء و مریبان ندارند
وی همچنین با بیان اینکه بالغ بر 40 میلیون نفر مخاطب مستقیم در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: این در حالی است که از تعداد 11میلیون نفر، 13میلیون نفر دانش آموز و بیش از 26 میلیون نفر اولیاء دانش آموزان هستند و با چنین دستگاه گسترده‌ای تقریبا می‌توان گفت که آموزش و پرورش مهمترین و اثر گذار‌ترین نقش را در تعلیم و تربیت افراد ایفا می‌کنند و در همین راستا تشکیل انجمن‌های اولیاء و مربیان برای ارتقاء کیفی جایگاه آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه برخی از مدیران مدارس اعتقادی به انجمن اولیاء و مریبان ندارند و معتقدند که اولیاء دانش آموزان در قالب جلسات اولیا و مربیان مدام در کار ما دخالت می‌کنند.

فانی با تاکید بر اینکه باید مدیران باور کنند که مدرسه به تنهایی قادر به تربیت دانش آموزان نیست گفت: بهترین بستر برای افزایش ارتباط بین اولیای دانش آموزان و اولیاء مدارس تشکیل جلساتی در قالب انجمن‌های اولیاء و مربیان است و این مهم به صورت دو جانبه مشارکت هم اولیاء مدارس و هم اولیاء دانش آموزان را آن هم پررنگ‌تر از گذشته می‌طلبد و والدین باید بدانند تربیت فرزندانشان اولویتی اصلی و اساسی در ارتقاء توانمندی آنها و همچنین تضمین آینده‌شان است و به همین منظور تشکیل انجمن‌های اولیاء و مربیان در حقیقت کاری خیرخواهانه و نیک محسوب می‌شود اقدامی که به خوبی نشان می‌دهد که خانواده‌ها در قالب جلسات اولیاء و مربیان نیاز به اصلاح فرهنگی فکری و ساختاری دارند و البته این مهم شامل هم اولیاء و مربیان مدارس و هم خانواده ها می‌شود.

سه درخواست کلیدی فانی از رسانه‌ها و مدیران مدارس
وزیر آموزش و پرورش کشور همچنین با اشاره به سه شالوده اصلی برای ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزش و پرورش و فرهنگ سازی کشور خواستار فعال سازی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده شد که در آن باید اولیاء و مربیان به دنبال ارائه مشاوره خوب و سالمی باشند که میتواند در استحکام بنیاد خانواده‌ها و قوام محیط خانواده موثر واقع شود.

وی همچنین حضور فعال تر اولیاء در مدارس و تعامل با مسئولین مدرسه را به منظور قرار گیری اولیاء آنها در کنار تربیت فرزندانشان در مدارس امری کلیدی و اساسی در افزایش تعاملات بین مدرسه و خانواده بر شمرد و همچنین حضور رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی را در اشائه فرهنگ تعلیم تربیت و به عنوان سومین دلیل و بازوی کمک کننده به آموزش و پروش موثر دانست.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.