سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

مسکن مهر گچساران رویایی که محقق نشد

مسکن مهر شهر دوگنبدان رویایی برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد بود که محقق نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛در حالی که طرح مسکن مهر این شهر به دلیل وجود بیش از پنج هزار واحد مسکونی بافت فرسوده و تهدیدهای این بافت مسکونی خطرآفرین با استقبال مردم روبه رو شد اما طولانی شدن دوره واگذاری واحدهای مسکونی و کمبود برخی زیرساخت ها مالکان را از داشتن سرپناهی امن و بدون دغدغه اجاره بهای خانه ناامید کرده است.

این استقبال به گونه ای بود که از پنج هزار و 120 واحد مسکن مهر استان کهگیلویه و بویراحمد نیمی از آن در شهر دوگنبدان در برنامه ساخت قرار گرفت.

کارشناسان معتقدند تکمیل طرح مسکن مهر شهر دوگنبدان که در یکی از بهترین نقاط جغرافیایی شهر قرار دارد افزون بر قابلیتی برای جابه جایی واحدهای مسکونی بافت فرسوده، نجات جان انسان هایی که خطر بحران آنها را تهدید و از سوی دیگر تمیل این طرح می تواند راهکاری برای کنترل روز افزون کرایه خانه از این شهر باشد.

کاظم احمدی معلول جسمی حرکتی ساکن مسکن مهر شهر دوگنبدان گفت: مهمترین هدفش از انتخاب خانه در این مجتمع را استقلال در زندگی و کم کردن اتکا به خانواده در زندگی اجتماعی بیان کرد که نبود آسانسور باعث شده همواره برای بالا رفتن از پله ها نیاز به کمک دیگران داشته باشد.

وی افزود: مسوولان حداقل برای واحدهای مسکونی با ساکنانی که نیاز بیشتری به این زیرساخت دارند اقدام کنند.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر شهر دوگنبدان در این باره گفت: سال هاست برای دریافت واحد مسکونی مسکن مهر نام نویسی کرده و پول پرداخت کرده ام، اما هنوز خبری از واگذاری واحد مسکونی نیست.

مرتضی کشاورز با اشاره به بالا بودن اجازه خانه در شهر دوگنبدان از مسوولان خواست برای شتاب بخشی به تکمیل این طرح چاره اندیشی کنند.

یکی از ساکنان مسکن مهر شهر دوگنبدان گفت: افرادی که در این سایت سکونت دارند اغلب درآمد کمی دارند و تامین هزینه سرویس مدارس برای فرزندان آنها دشوار است.

جلال رضایی که کارگرساختمانی است از مسوولان خواست نسبت به تکمیل آموزشگاه پنج کلاسه کوی مسکن مهر شهر دوگنبدان شتاب کنند.

رییس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت:امهال پیمانکاران، کمبود برخی زیرساخت ها و تفکیک نبودن اسناد مالکیت از مهمترین دلایل کندی واگذاری مسکن مهر شهر دوگنبدان است.

جعفر برکتی تلاش و پیگیری برای تعیین تکلیف واحدهای رها شده از سوی پیمانکاران و تفکیک سند یک هزار واحد مسکونی شهر دوگنبدان از جمله اقداماتی است که تاکنون برای شتاب بخشی به واگذاری مسکن مهر انجام شده است.

وی بیان کرد: 300 واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری به مالکان واگذاری می شود.

رییس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: مجتمع مسکن مهر شهر دوگنبدان امکاناتی مانند پارکینگ، فضای سبزپیست اسکی و دوچرخه سواری و دو مسجد دارد.

وی بیان کرد: برخی زیرساخت ها مانند آسانسور و امکانان رفاهی سرویس های حمل و نقل نیازمند مشارکت مردم در پرداخت هزینه است.

برکتی افزود: عملیات اجرایی مرکز آموزشی پنج کلاسه، محوطه سازی و فضای سبز در حال اجراست.

وی اظهار کرد:دو هزار و 550 واحد مسکن مهر در شهر دوگنبدان در سه فاز در حال احداث است که تاکنون 908 واحد تکمیل و واگذار شده است.

جعفر برکتی افزود: بیش از 308 واحد مسکن مهر در گچساران را به دلیل اینکه پیمانکاران رها کرده اند،تعطیل است.

وی ادامه داد: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد واحدهای غیرفعال 65 درصد است.

برکتی افزود: یک هزار و 22 واحد مسکن مهر بطور موقت به متقاضیان وگذار شده است.

شهر یکصدهزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام /س
برچسب ها: مسکن ، مهر ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.