سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش امنیت انتخابات با الکترونیکی شدن صندوق‌های رای

مسئولان کشور با پایان یافتن دوره نهم مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری به استقبال انتخابات می‌روند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با پایان یافتن دوره نهم مجلس شورای اسلامی و دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری کشور خود را برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر و به دور از شائبه این انتخابات آماده می‌کند و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی هستند و در زمان برگزاری انتخابات و تبلیغات تخلفی صورت نگیرد و سر لوحه کار خود را پیروی از قانون اساسی اعلام کرده‌ است.

مراقبت از آرای مردم یک وظیفه شرعی است

استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: هیچ یک از مسئولان  استانداری حق دخالت و حمایت از حزب خاصی را ندارند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مراقبت از آرای مردم یک وظیفه شرعی و قانونی است و هر اقدامی که می‌تواند حرف و حدیث‌ها و شائبه‌ها را به حداقل برساند بزرگترین خدمت به مردم است.

الکترونیکی شدن انتخابات 94

انتخابات در دوره‌های قبل به شیوه سنتی انجام می‌شد اما امسال وزارت کشور در نظر دارد الکترونیکی شدن انتخابات را برای پرهیز از شائبه‌های مثل تقلب انجام دهد و هیئت دولت به الکترونیکی شدن انتخابات مجلس دهم را تصویب کرده است و انتخابات امسال الکترونیکی برگزار  خواهد شد. 

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات می‌گوید: با تدابیر اندیشیده‌ شده انتخابات اسفند ماه  در استان تهران و شهرستان‌های اطراف برای جلوگیری از تنش‌ها و مشکلات مالی الکترونیکی برگزار خواهد شد.

برخی از نمایندگان مجلس نیز معتقدند: الکترونیکی شدن انتخابات موجب افزایش سرعت شمارش آرا، کاهش هزینه‌های انتخاباتی، افزایش امنیت انتخابات و قابلیت نظارت خواهد بود.

در این جا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا انتخابات الکترونیکی برای روستاها و مناطق کم بهره امکان پذیر و میسر است؟ آیا زیر ساخت‌های لازم آماده شده است، اما شرایط ثبت نام برای کاندیداتور‌ها  در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری چیست؟ افرادی که در پست‌های خاص مشغول به کار هستند از ثبت نام در انتخابات  محروم هستند  اما سایرکاندیداتورها از 28 آذر تا 4  دی ماه می‌توانند  با مراجعه به ستاد انتخابات کشور ثبت نام کنند.

پس از اعلام اسامی قطعی نامزدها از 29 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه به مدت شش روز  فرصت تبلیغاتی برای نامزدها وجود دارد و در نهایت جمعه هفتم اسفند ماه انتخابات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.