سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

توزیع 7 هزار جلد کتاب با موضوع ایمنی در بین دانش‌آموزان بانه

شهردار بانه گفت: با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، 7 هزار جلد کتاب در میان دانش‌آموزان کلاس اول مقطع ابتدایی مدارس بانه توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ بابک رستم‌پور در مراسم نمادین توزیع کتاب "ره نگامه‌ی یاری و برووسکه‌ی زانیاری" در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که با حضور مسئولان برگزار شد، گفت: این کتاب نوشته سوران حسینی و در رابطه با مسائل ایمنی برای کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اهمیت ایمنی برای مقابله با خطرات، افزود: آموزش فرزندان برای آگاهی بیشتر آنها و ارتقای سطح سلامتی جامعه امری ضروری است.

رستم‌پور با اشاره به حمایت شهرداری بانه از برنامه‌های آموزشی در راستای آگاه‌سازی جامعه، بیان کرد: این نهاد از اداراتی که در این زمینه گام برمی دارند، حمایت می‌کند.

شهردار بانه با بیان اینکه کتاب «ره نگامه‌ی یاری و برووسکه‌ی زانیاری» با زبان شعر به اهمیت ایمنی در زندگی پرداخته است، افزود: حمایت از چاپ و انتشار این تالیفات که به آگاه‌سازی و هدایت جامعه کمک می‌کند، لازم است.

وی گفت: کتاب مذکور دارای 36 صفحه است و امروز به صورت نمادین در میان دانش‌آموزان کلاس اول مقطع ابتدایی مدرسه یادگار امام شهر بانه توزیع شده و در آینده‌ای نزدیک به سایر مدارس ابتدایی نیز ارسال می‌شود.

رستم‌پور با اشاره به اینکه مخاطب کتاب «ره نگامه‌ی یاری و برووسکه‌ی زانیاری» کودکان و دانش‌آموزان کلاس اول مقطع ابتدایی هستند، بیان کرد: این قشر آمادگی ذهنی لازم را برای یادگیری دارند و فرهنگ‌سازی برای مسائل ایمنی در خانواده‌ها از طریق این دانش‌آموزان سهل و ممکن است.

شهردار بانه افزود: اجرای این طرح‌ها می‌تواند از خسارت‌های مادی و معنوی که ناشی از عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی بوده و مشمول تمام اقشار جامعه می‌شود، جلوگیری کرده و تا حد ممکن آنها را کاهش دهد.

وی درپایان گفت: بر این اساس شهرداری و شورای شهر، هر سال اقدام به تهیه کتاب‌هایی در قالب مسائل ایمنی برای دانش‌آموزان می‌کنند که امسال نیز کتاب شعری در این رابطه برای توزیع در میان دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: توزیع ، کتاب ، موضوع ، ایمنی ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.