سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یان‌کوبیش: روابط ایران و عراق ثبات و رفاه مردم این کشور را به همراه دارد

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق گفت: روابط ایران و عراق ثبات و رفاه مردم این کشور را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یان‌کوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق درحاشیه دیدار با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتیژیک با اشاره به دومین سفر خود به ایران، اظهارداشت: روابط ایران و عراق با توجه به اینکه دو کشور همسایه و دوست هستند، بسیار اهمیت دارد و حمایت ایران در این دوره بحرانی عراق حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه روابط و همکاری ایران وعراق ، ثبات و رفاه مردم عراق را به همراه دارد، موضوع عراق هدف مهم سفر بنده به ایران است و در دیدارهای مختلف در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما این است که با همکاری جامعه بین‌المللی با داعش مبارزه کنیم، تاکید کرد: موضوع مهم‌تر  این است که تضمین کنیم کشور عراق فرآیندهای اقتصادی و سیاسی خودش را سپری کند و به ثبات مورد نیاز برسد ، همچنین اصلاحات مورد نظر نخست وزیر عراق را اجرایی خواهیم کرد.

یان‌کوبیش اظهار داشت: عراق با 3.2 دهم میلیون آواره‌گان داخلی دست و پنجه نرم می کند که به حمایت جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه نیاز دارد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق با اشاره به اینکه ایران در مورد آوارگان داخلی عراق کمک‌های مناسبی را ارائه کرده است، افزود: بعنوان نماینده سازمان ملل در امور عراق همکاری های خوبی با ایران داشتیم که در رابطه با این دو موضوع بسیار خرسندم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد مشورتی با ایران اجرایی شده است و در آینده ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اااااااااا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.