سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب سرمایه گذار خارجی از جاده کوچک سازی دولت می گذرد

یک کارشناس اقتصادی گفت: برای ایجاد بسترهای اقتصادی باید قوانین به خوبی اجرا شود که این امر هم اکنون عملی نمی‌شود.

لطفعلی بخشی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی تحقق اقتصاد جهشی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور که با رکود و تورم دست و پنجه نرم می‌کند تحقق اقتصاد جهشی بعید به نظر می‌رسد.

بخشی تصریح کرد: اولویت‌های اقتصادی دولت باید در  راستای ایجاد بسترهای مناسب برای فعالان اقتصادی باشد و اگر این امر محقق شود قطعا بخش خصوصی نقش فعال تری را ایفا می‌کند.

وی در خصوص راهکارهای ایجاد بستر مناسب اقتصادی اظهار داشت:اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی درباره قانون بهبود فضای کسب و کار راهکارهای مناسبی را ارائه داده‌اند که در صورت اجرا به بهبود اقتصاد کشور کمک می کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: قوانین خوبی برای بهبود اقتصاد تصویب شده است و اگر از نفوذ دست‌های پشت پرده جلوگیری شود شاهد بهبود اقتصاد کشور خواهیم بود.

*** جذب سرمایه گذار در گروی کوچک سازی دولت

بخشی در خصوص لازمه های ایجاد شرایط و محیط مناسب برای اقتصاد کشور گفت: تعامل با اقتصاد جهانی لازمه دست یابی به اقتصاد پویا است.

این کارشناس اقتصادی تعامل و همکاری با اقتصاد بین المللی را امری ضروری برای شرایط فعلی اقتصاد کشور دانست و گفت: تعامل اقتصادی با جهان حداقل کاری است که درامور بین الملل می‌توان انجام داد.

بخشی درادامه وجود شرکت‌های دولتی و اقتصاد دولتی را سد راه کوچک سازی دولت دانست و گفت: برای بهبود فضای کسب وکار باید اقتصاد را به شرکت‌های خصوصی واگذار کرد.

وی لازمه جذب سرمایه گذار داخلی را برون رفت از اقتصاد دولتی عنوان کرد و گفت: اگر دولت نقش خود را در اقتصاد کم کند سرمایه گذاران داخلی و نیروی انسانی با توان بیشتری وارد عرصه اقتصادی کشور می‌شوند.

انتهای پیام/   
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.