معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: منابع بلوکه شده قطعا در جهت ارتقا، توسعه با تکمیل زنجیره تولید به کار گرفته می‌شود.

بکارگیری منابع بلوکه شده در جهت توسعه و ارتقای زنجیره تولیدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی و رئیس کمیسیون صنایع افتتاح شد.

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران، در خصوص اتخاذ تصمیمات دولت مبنی بر بسته‌های حمایتی جدید از تولید اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص بسته‌های حمایتی از تولید با دستور رئیس‌جمهور در حال انجام است زیرا در بخشی از واحدهای تولیدی انباشت کالا وجود دارد هر چند که این موضوع به همه صنایع مربوط نشده است اما در بخشی از صنایع زیرساختی اعم از ساختمان و کالاهای مصرفی بادوام انباشت کالا وجود دارد.

وی افزود: تیم اقتصادی کشور در خصوص این موضوع گفتگوهایی در جهت فراهم کردن نقدینگی مناسب برای واحدهای تولیدی داشته‌اند زیرا بسیاری از کالاهای صنعتی همچون فولاد توسط واحدهای تولیدی دیگر مصرف شده که اگر شرایط فروش این کالاها فراهم کنیم کمک بسزایی در رونق صنایع داشته‌ایم.

صالحی نیا با اشاره به پیشنهادات ارائه شده به بانک مرکزی گفت: قول همکاری برای ابلاغیه تسهیلات کالاهای مصرفی بادوام را به بانک‌ها داده‌ شده است که این امر در صورت تحقق، با متقاضیان کالاهای مصرفی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به صادرات کالا گفت: با توجه به شناخت بازارهای هدف باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم با عرضه کالا به قیمت مناسب صادرات کالا را ارتقا دهیم هر چند که این امر نیاز به تسهیلات بانکی با نرخ بهره مناسب دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص انتشار اوراق مرابحه بیان کرد: در واقع تصمیم دیگر تیم اقتصادی کشور در راستای حمایت از تولید انتشار اوراق است که اگر شرایط آن در بانک مرکزی و سازمان مدیریت فراهم شود به گونه‌ای که این اوراق امکان پرداخت بخشی از یارانه صادرات تولیدکنندگان را داشته باشد می‌تواند شرایط بهتر بازارهای رقابتی را فراهم کند.

صالحی‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در خصوص تأثیر آزاد شدن منابع بلوکه شده در تولید گفت: بنده معتقدم آزاد شدن منابع بلوکه شده مشروط بر این است که  در جهت ارتقای سطح فناوری، تأمین دانش فنی و تأمین مواد اولیه خاص که بخش‌هایی از صنعت امکان تأمین آن وجود نداشته به کار گرفته شود مطمئنا می‌تواند گامی اساسی در جهت توسعه صنعت کشور  باشد.

وی در ادامه گفت: در واقع منابع بلوکه شده قرار نیست در جهت کالای مصرفی نهایی که با کیفیت خوب در داخل عرضه می‌شود به کار گرفته شود و چنانچه بنده این اطمینان را می‌دهم که منابع بلوکه شده در جهت ارتقا، توسعه، تکمیل زنجیره تولید و بهبود سهم ناخالص داخل که منجر به رشد ارزش افزوده تولیدات است بکار گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار