رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه 50 درصد از ظرفیت تولیدخالی است، افزود: این درحالی است کارگر آموزش دیده و فضای کافی برای تولید بیشتر وجود دارد.

عمق رکود در صنعت جریان داردرحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با وجود داشتن سوله، سالن و کارگران آموزش دیده 50 درصد از ظرفیت تولیدخالی است و این امر از نداشتن مواد اولیه و کمبود نقدینگی تولیدکنندگان ناشی می شود.

وی درباره برنامه‌هایی که باید برای دوران پساتحریم در ارتباط با صنعت و تولید ملی در نظر گرفت نیز گفت: بیشترین حسن دوران پساتحریم برای صنعت است و با وجود اینکه تا حدودی فضای مثبت در این زمینه ایجاد شده اما برای عملیاتی شدن نیاز به زمان بیشتری دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن  مجلس شورای اسلامی مسئله تعمیق رکود را مشکل اصلی و عمده صنعت عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله دوران پساتحریم خروج از رکود است که برای آن راه‌حل‌ها و اقدامات زیادی باید انجام شود که دولت با تأخیر چند ماهه و یا یک ساله خروج از رکود را در برنامه خود دارد.

رحمانی  در مورد تشویق سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی برای افزایش تولید ملی اظهار داشت: قانون حمایت از تولید ملی در مجلس تصویب شده که این قانون بازار ملی، بازار سرمایه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در بر می‌گیرد و این شروع خوبی برای تشویق از تولیدکنندگان داخلی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رکود ، صنعت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار