سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در امامزاده‌های شاخص اردبيل

مراسم سنتی طشت‌گذاری در امامزاده‌های شاخص اردبيل برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل در نشست با اعضاي هيئت‌هاي مذهبي در اردبيل گفت: آيين مذهبي ـ سنتي طشت‌گذاري در آستانه ماه محرم در امامزاده‌هاي شاخص استان اردبيل برگزار مي شود.

حجت‌الاسلام قيامي افزود: اوقاف و امور خيريه نيز به نوبه خود در آستانه ماه سوگواري امام حسين (ع) برنامه‌هاي مختلفي را اجرا مي کند که شاخص‌ترين اين برنامه‌ها در کنار عزاداري و سوگواري در دهه اول ماه محرم و همچنين دهه دوم آيين مذهبي و سنتي طشت‌گذاري است که انتظار مي‌رود با حضور گسترده مردم اين مراسم برگزار شود.

وي با يادآوري اينکه در اين آيين‌ها سعي خواهيم کرد تا فلسفه و ابعاد قيام امام حسين (ع) را بيشتر و بهتر تبيين و بيان کنيم، گفت: ماه محرم فرصت مناسبي است تا آحاد و اقشار مختلف مردم در کنار عزاداري‌هاي سنتي از حقيقت و واقعيت‌هاي اين مکتب الهام‌بخش و انسان‌ساز استفاده کند تا مسير روشن زندگي خود را يافته و بر اين اساس حرکت‌هايشان را برنامه‌ريزي کنند.

قيامي گفت: نياز امروز جامعه در فضاي افراطي‌گري و تلاش گسترده تکفيري‌ها براي مقابله با اسلام ناب و ايجاد انحراف در اين مسير تبيين حقيقي چهره اسلام ناب است تا بتوانيم زمينه حرکت تحولي را در جامعه اسلامي فراهم کنيم.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل افزود: اميدواريم امسال نيز با محوريت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بتوانيم در دو ماه محرم و صفر برنامه‌هاي مختلفي را تدارک ديده و زمينه آگاهي و بصيرت‌افزايي را اعتلا دهيم.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.