سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه مسیر موشک های شلیک شده به سوریه را با ایران و عراق هماهنگ کرد

روسیه با ایران و عراق در مورد عبور موشک های روسی از آسمان این دو کشور هماهنگ شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، ارتش روسیه فاش کرد در مورد مسیر موشکهایی که از دریای خزر به مواضع مخالفان در سوریه شلیک می کند، با ایران و عراق هماهنگی کرده است.
 
حسین الطود گزارشگر العربیه گفت: "به محض اعلام مقامات روسی که ده ها موشک از دریای خزر به مواضع داعش و جبهه النصره در سوریه شلیک کرده اند، سوالات بسیاری درباره توان و مسیر پرتاب این موشکها مطرح شد."
 
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد بیست و شش موشک از ناوگان جنگی این کشور در دریای خزر به مواضع داعش شلیک شده است که مسیر آن، هزار و پانصد کیلومتر است. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این موشکها نخست وارد فضای ایران شده و سپس از فضای هوایی عراق نیز عبور کرده تا به اهداف خود در حلب، ادلب و رقه رسیده است. 

مقامات روسی اعلام کردند پیش از پرتاب این موشکها، با مقامات ایرانی و عراقی در مورد عبور آنها از آسمان این دو کشور هماهنگ شده است. همزمان ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد موشکهای روسی از مسیری ناشناخته به سمت مواضع داعش در سوریه پرتاب شده اند. 

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد کشتیهای جنگی این کشور از سامانه کالیبر اِن کِی برای پرتاب موشکهای بالدار از نوع کالیبر سه اِم پنجاه و چهار و تُرکواز سه اِم چهارده استفاده کرده اند.  وزارت دفاع روسیه مدعی است میزان خطای این موشکها در برد دو هزار و پانصد کیلومتری، کمتر از سه متر است. این موشکها شش تا هشت متر طول دارند و در کشتیهای جنگی نصب می شوند. به گفته کارشناسان، از این موشکها برای هدف قرار دادن مواضع بسیار مستحکم در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.