یک مرکز استرالیایی اطلاعات حمل و نقل هوایی در گزارشی از طرح بلندمدت ایران برای خرید 500 فروند هواپیما، به مزایای آن اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ساپا،» مرکز استرالیایی اطلاعات حمل و نقل هوایی، با انتشار گزارشی درخصوص برنامه ده‌ساله ایران برای خرید 500 فروند هواپیما، نوشت توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی تنها بخش کوچکی از همکاری ایران و جامعه جهانی پس از لغو تحریم‌های این کشور است. اما این طرح، فرصت‌های فراوانی را برای شرکت‌های معامله‌کننده ایجاد خواهد کرد. تجهیز این بخش تأثیرات مثبتی بر صنایع تجاری، بازرگانی و توریسم خواهد داشت و به رشد اقتصادی این کشور کمک فراوانی خواهد کرد.

«محمد خداکرمی،» سرپرست سازمان هواپیمایی ایران، چندی پیش اعلام کرد ایران قصد دارد در مراحل اولیه اجرای این طرح سالانه 80 فروند هواپیما خریداری کند. طبق این طرح، تهران در 5 سال آینده حدود 300 فروند هواپیما را به ناوگان حمل‌‌و‌نقل هوایی خود اضافه خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود در پایان دهمین سال اجرای این طرح،  500 فروند هواپیما به ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی ایران اضافه شود. بخش زیادی از هواپیماهای خریداری شده جایگزین هواپیماهای فرسوده کنونی خواهند شد.  
 
آمار این مرکز اطلاعاتی نشان می‌دهد متوسط عمر هواپیماهای سه خط هوایی اصلی ایران، حدود 25 سال است. هم‌اکنون 225 فروند هواپیما در ناوگان هوایی ایران فعال هستند.       



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار