سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

وضعيت انبارها براي تامين اقلام ماه محرم بسيار خوب است

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر وضعيت انبارها در سازمان غله بسيار خوب است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رسول زرگرپور در جلسه ي تنظيم بازار استان اصفهان ، گفت:‌ سطح قيمت اقلام مختلف در شهريور ماه نسبت به مرداد ماه تغيير چنداني نداشته و اصطلاحا آرامش در بازار حاكم است.

استاندار اصفهان با بيان اينكه يكي دو قلم از كالاها معمولا در هر ماه بنا به دلايل مختلفي با تغيير قيمت مواجه مي شوند؛ اظهارداشت: ستاد تنظيم بازار و سيستم هاي نظارتي وظيفه دارند كه اين قيمت ها را كنترل نمايند و قيمت را در حد نرمال خود نگه دارند.

رسول زرگرپور با اشاره به اينكه افزايش و يا كاهش قيمت اقلام در فصول مختلف متفاوت و با توجه به عرضه، تقاضا و يا كم و زياد شدن توليد صورت مي گردد، افزود: كار ستاد تنظيم بازار اين است كه همه ي اين عوامل را حذف نمايد و هميشه يك قيمت متعادلي را در بازار ايجاد نمايد.

زرگرپور اضافه كرد: به منظور تعادل قيمت ها در مورد برخي از اقلام ذخيره سازي هايي صورت مي گيرد كه اگر قيمت ها خواستند كه با يك نوسانات شديد مواجه شوند با ارائه ي اقلام از منابع دولتي بتوان آن را كنترل نمود
استاندار اصفهان افزود: آنچه اهميت دارد اين است هر روز بازرسين سازمان صنعت، معدن و تجارت قيمت ها را كنترل و شكايات را بررسي مي كند و اگر قيمت ها با آنچه كه در متوسط كشور اعلام شده افزايش چشمگيري داشته باشد به سازمان هاي نظارتي اعلام مي كنند و با واحدهاي متخلف برخورد مي شود.

مدير ارشد استان با بيان اينكه در روزهاي اخير مرغ با افزايش قيمت روبرو بوده است، اظهارداشت: در ماه قبل شاهد يك كاهش شديد در رابطه با قيمت مرغ بوديم و اين كاهش، يك كاهش عادي نبود و مرغداران با ضرر و خسارت مواجه شده بودند.
وي افزود: آنچه كه وزارت جهادكشاورزي براي قيمت مرغ تنظيم كرده است براي عمده فروشي بين ۶۸۰۰ تا ۷ هزار تومان است كه مبلغي نيز براي خرده فروشي به آن اضافه خواهد شد.

زرگرپور با اشاره به اينكه در مقطعي قيمت مرغ كاهش چشمگيري داشت، تصريح كرد: در حال حاضر قيمت مرغ به قيمت نرمال نزديك شده است و در سطح كشور نيز به همين قيمت عرضه مي شود.

وي افزود: مديريت استان ستاد نظارت را موظف كرده است كه مجددا هر روز قيمت ها را كنترل نمايند كه قيمت مرغ از قيمتي كه در فرايند روزانه تعيين مي شود افزايش پيدا نكند.

استاندار اصفهان در ادامه به فرارسيدن ماه محرم اشاره كرد و گفت: سنت حسنه اي در رابطه با نذورات وجود دارد و در اين ايام هيأت هاي مذهبي به اقلام مختلفي از جمله برنج، روغن قند و شكر نياز پيدا مي كنند.

رسول زرگرپور با بيان اينكه در ارتباط با تامين اقلام ماه محرم نگراني خاصي وجود ندارد، اعلام كرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعيت انبارها در سازمان غله بسيار خوب است و تمام اين اقلام بيش از نياز موجود مي باشد و هيآتي كه مجوز رسمي از سازمان تبليغات اسلامي دارند مي توانند مانند سال هاي گذشته به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه كنند و حواله هاي خود را تحويل بگيرند

استاندار اصفهان به هزينه هايي كه برخي از كشتارگاه ها به عنوان تعرفه اخذ مي كنند اشاره كرد و از تشكيل كارگروهي براي بررسي مجدد اين تعرفه ها خبرداد و گفت: نتايج بررسي اين كارگروه در جلسه ي آينده اعلام و در اين رابطه تصميم گيري خواهد شد

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.