معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از رشد 14 درصدی صادرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال 93 نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مهندس اکبر فتحی در جلسه تنظیم بازار سازمان با بیان این مطلب افزود: 108 میلیون دلار کالای کشاورزی از آذربایجان شرقی در شش ماه اول سالجاری صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات باغی بیش از نیمی از صادرات بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است افزود: در این بخش کشمش بیشترین میزان صادرات را از آن خود کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، صادرات محصولاتی همچون روده، بادکنک و شکمبه و ماست در گروه صادرات محصولات دامی را در ردیف بالاترین رقم‌ صادراتی از آذربایجان شرقی عنوان نمود و گفت: صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در شش ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد و سال 91 رشد 26 درصدی داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در پایان با تاکید بر ایجاد تغییر در رویکردهای صادراتی تصریح کرد: هدف اصلی در این حوزه باید صادرات محصولات فرآوری شده با بسته بندی مناسب باشد که بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی استان آمادگی خود را برای تامین تسهیلات و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی اعلام می کند. 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: صادرات ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.