سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف منتخب تهران برابر نفت و گاز گچساران

مس کرمان قهرمان نیم‌فصل لیگ برترهندبال/ وقتی ناظر داوری کلانتر می‌شود!

تیم هندبال منتخب تهران در ادامه رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر هندبال با تساوی 25 بر 25 مقابل نفت و گاز گچساران متوقف شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین دیدار دور رفت لیگ برتر ساعت 16 امروز در سالن هندبال تهران بین تیم‌های منتخب تهران و نفت و گاز گچساران آغاز شد. منتنخب تهران در پایان نیمه نخست 14 بر 13 از حریف خود پیش افتاد اما نفت و گاز در نیمه دوم تلافی کرد و با برتری 12 بر 11 برابر میزبان در پایان کار را به تساوی 25 بر 25 کشاند. 

تیم تهران با این تساوی در رده دوم جدول ایستاد. نفت و گاز گچساران هم در رتبه سوم باقی ماند. مس کرمان تیم صدرنشین لیگ برتر هندبال ایران در پایان دور رفت شد. 

متاسفانه برخورد زشت و زننده با خبرنگاران در مسابقات هندبال در این دیدار هم تکرار شد. زمانی که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای تماشای دیدار و تهیه گزارش رویارویی منتخب تهران و نفت  و گاز گچساران، خود را به سالن هندبال رساند، افرادی که خود را حراست سالن معرفی کردند به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اجازه حضور را در سالن ندادند. این موضوع در حالی رخ داد که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با دعوت مسئولان فدراسیون و مسئولان برگزاری لیگ برتر، به سالن هندبال رفته بود اما مسئولانی که مقابل در ورودی سالن بودند، گوششان به این حرف‌ها بدهکار نبود.

بالاخره پس از 40 دقیقه، با حضور حسین دانش مدیر روابط عمومی فدراسیون هندبال، حراست سالن به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اجاره ورود به سالن می‌دهد. این همه ماجرا نبود. در پایان دیدار، وقتی خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان، قصد انجام مصاحبه یا مربیان و بازینکان  دو تیم را داشت، این بار نقی ناری، ناظر داوری این دیدار در نقش حراست ظاهر می‌شود. ناری که انگار غیر از نظارت بر کار داوران، شغل دیگری هم پیدا کرده، وسط گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و بازیکنان منتخب تهران می‌پردو اجازه مصاحبه نمی‌دهد!!

در این که همه باید به داوران و حتی ناظران بازی احترام بگذارند، تردیدی نیست اما زمانی که یک ناظر داوری، یا هر شخص دیگری در کاری دخالت می‌کند که در حدود اختیارات‌اش نیست، باید از او توضیح خواست. پس از اتفاقی که در مشهد رخ داد و خبرنگاران بسیاری آزرده خاطر شدند، به نظر می‌رسید این اتفاقات دیگر در هندبال ما جایی نداشته باشند اما اتفاق امروز، مجدداً مبحث دخالت افراد غیرمسئول را در کار خبرنگاران، باز می‌کند.

فدراسیون هندبال باید تدبیری اساسی برای این معضل بیاندیشد، چرا که با تکرار این صحنه‌ها، معدود خبرنگارانی هم که هندبال را تاکنون تنها نگذاشته‌اند، عطای حضور در مسابقات هندبال را به لقایش می‌بخشند. البته خبرنگاران و روزنامه نگاران ورزشی هرگز نمی‌خواهند اتفاق بدی برای ورزش کشور و رشته‌های ورزشی بیفتد اما در این شرایط و با اهانت‌های مدامی که به مقام خبرنگار می‌شود، مسئولان هندبال کشور، نباید انتظار داشته باشند مسابقات این ورزش، بازتاب مطلوبی داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.