سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علوم پایه در دانشگاه‌های دولتی هم طرفدار ندارد

رئیس موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی از ثبت‌نام دانشجویان کمتر از ظرفیت در نظر گرفته شده در دانشگاه‌های دولتی خبر داد.

طیرانی نایب رئیس موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی در خصوص وضعیت علوم پایه در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: علوم پایه تعداد قابل توجهی داوطلب در کشور ندارد و با وجود پذیرش آسان برخی دانشگاه‌ها در رشته‌هایی با بازار کار قوی، کمتر دانشجویی به رشته‌هایی همچون ریاضی، فیزیک و آمار و ... توجه می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد متقاضیان رشته‌های علوم پایه به حدی کم است که حتی اگر داوطلبی در یکی از دانشگاه‌های دولتی در یکی از این رشته‌ها پذیرفته شود، کمتر احتمال دارد این رشته‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کند و بیشتر دیده می‌شود پذیرفته شدگان علوم پایه، رشته‌هایی نظیر مهندسی و یا مدیریت را  در دانشگاه‌های دیگر انتخاب می‌کنند.

طیرانی اظهار داشت: در یکی از دانشگاه‌های دولتی روزانه با وجود 40 نفر ظرفیت پذیرش در رشته‌ی فیزیک، فقط 24 دانشجو اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و در شرایطی مشابه در مقطع کارشناسی ارشد با وجود ظرفیتی 25 نفره در رشته‌ی آمار، فقط 17 نفر این رشته را انتخاب کرده‌اند. به طبع در دانشگاه‌های غیر دولتی به علت شهریه‌ای که دانشجویان موظف به پرداخت آن هستند وضعیت بدتر است.

وی گفت: در مقابل باید برنامه‌ای در نظر گرفت تا دانشگاه‌ها از این وضعیت کمترین آسیب را ببینند و یکی از شاخص‌‌هایی را که باید برای آینده آن برنامه‌ریزی کرد‌،‌ استخدام  اساتید است. 
چون اگر این روند در آینده ادامه داشته باشد بعلت محدودیت در اخراج اساتید با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.