سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع سیاسی فلسطین فاش کردند:

جان کری، محمود عباس را برای حذف بخشی از سخنانش در سازمان ملل تحت فشار قرار داد

وزیر امور خارجه آمریکا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای حذف بخشی از سخنرانی اش در سازمان ملل تحت فشار قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، منابع سیاسی فلسطینی فاش کردند جان کری – وزیر امورخارجه آمریکا -- محمود عباس – رئیس تشکبلات خودگردان فلسطین -- را تحت فشار قرار داد تا تهدید انحلال تشکیلات خودگردان را در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح نکند.
 
عمر کاید -- گزارشگر شبکه المیادین – گفت: "بمب خبری را که نزدیکان محمود عباس درباره سخنان او در مجمع عمومی سازمان ملل وعده داده بودند، منفجر نشد. ابومازن در آخرین لحظات از منفجر کردن این بمب خبری عقب نشینی کرد."

 یک منبع بلندپایه سیاسی فلسطین در گفتگو با المیادین فاش کرد جان کری، محمود عباس را به شدت تحت فشار قرار داد تا تهدید انحلال تشکیلات خودگردان را در اواخر امسال مطرح نکند. این منبع تاکید کرد کری موفق شد بخش مربوط به تعیین ضرب الاجل تا پایان امسال را از سخنرانی محمود عباس حذف کند، البته او نتوانست ابومازن را راضی کند تا توافقنامه های امضا شده با اسرائیل را به حال تعلیق درنیاورد.
 
در ادامه این گزارش آمده است: سخنرانی محمود عباس با وجود این، با واکنش های آمریکا و رژیم صهیونیستی روبرو شد. یک منبع فلسطینی اعلام کرد دولت آمریکا از سخنرانی محمود عباس سردرگم شد و دفتر بنیامین نتانیاهو --  نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- هم این سخنرانی را شامل ادعاهای دروغین دانست که به هرج و مرج تشویق می کند.
 
نفتالی بنت -- وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب خانه یهود -- با انتقاد شدید از محمود عباس گفت: "دوره او تمام خواهد شد و از او به عنوان یک تروریست شکست خورده نام برده خواهد شد." آویگدور لیبرمن -- وزیر سابق امور خارجه رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اسرائیل خانه ما – نیز سخنرانی محمود عباس را پوچ توصیف کرد. 

گزارشگر شبکه المیادین گفت: محمود الهباش -- مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین -- تاکید کرد رژیم صهیونیستی از این به بعد باید تاوان همه چیز را پرداخت کند. محافل فلسطینی ها بارها از احتمال انحلال تشکیلات خودگردان و لغو هماهنگی امنیتی با اشغالگران سخن گفته اند.
 
بعضی طرف ها در اراضی اشغالی فلسطین خواهان الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی یا متحد شدن با محمد دحلان علیه محمود عباس هستند. تنش های اخیر همچنان در سطح سخنرانی ها و موضع گیریها باقی مانده است و جامعه جهانی تلاش می کند از این بازی در لبه پرتگاه استفاده کند. زیرا نگران خارج شدن اوضاع از کنترل است. کمیته چهارجانبه بار دیگر اعلام کرد تلاش خود را برای از سرگیری صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی از سر می گیرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.