نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن دفاع از سخنان ضد ایرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، انتقاد از توافق هسته‌ای را وظیفه خود دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز جمعه از انتقادی که یک روز قبل در مجمع عمومی سازمان ملل از توافق هسته ای ایران کرده بود، دفاع کرد.

نتانیاهو در مصاحبه با چارلی رز در شبکه تلویزیونی پی بی اس گفت: « من 70 سال پس از واقعه هولوکاست به  سازمان ملل که هفتادمین سالگرد تاسیس آن است خیره شدم سازمان مللی که قول داد شبانه روز با نسل کشی مقابله کند. ایران بارها از جمله چند روز قبل خواستار نسل کشی مردم من، قتل شهروندان و هموطنان اسرائیلی من شده است و کسی عملا چیزی نمی گوید.»

اسرائیل در مذاکرات در خصوص توافق هسته ای ایران حضور نداشته است ولی نتانیاهو روز جمعه گفت وی حق دارد احساساتش را در مورد این توافق ابراز کند.

نتانیاهو مدعی :« من در آن مذاکرات حق رای نداشتم ولی حق اظهار نظر دارم. یهودیان هفتاد سال قبل حق اظهار نظر نداشتند و صدایی نداشتند که حتی به افرادی که ما را نابود می کنند اعتراض می کنند ولی من اکنون این حق را دارم. من معتقدم این نخستین وظیفه یک نخست وزیر اسرائیل است.»

نتانیاهو خاطر نشان کرد وی و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا یک اختلاف « درون خانوادگی» در مورد توافق هسته ای ایران دارند،وی با این وجود افزود :« من تصور نمی کنم در مورد حق اسرائیل برای دفاع از خود، اختلافی وجود داشته باشد.»

نتانیاهو به سه هدف اصلی در آینده اشاره کرد. وی گفت :« نخستین هدف ، کنترل ایران و اطمینان یافتن در این باره است که این کشور مراقب تعهداتش است. دوم ، دفاع در برابر تجاوزگری ایران در منطقه و سوم ، از بین بردن شبکه تروریستی ایران در سراسر جهان که کانون های تروریستی در نیمکره غربی را نیز شامل می شود.»

نتانیاهو تاکید کرد: «این هسته های تروریستی ، نگرانی مهم هستند.»

نخست وزیر اسرائیل خاطر نشان کرد :« آیا تصور  می کنید این احتمالا موضوعی گذراست ؟ آیا فکر می کنید من در مورد مسائلی ملموس صحبت نمی کنم؟ ایران در حال ایجاد کانون های تروریستی در این نیمکره است.»

نتانیاهو گفت اخیرا در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیدار کرده است.

وی افزود: پوتین اهدافش را دقیقا به همان شکلی که در سازمان بین الملل بیان کرده بود با من در میان گذاشت و من گفتم اهدافی متفاوت دارم.

نتانیاهو تاکید کرد به نفع اسرائیل و پوتین است روابطی خوب داشته باشند. وی ادامه داد :« ما خواستار مناقشه با روسیه نیستیم و من کاملا اطمینان دارم روسیه نیز به دنبال مناقشه با ما نیست.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار