سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

کدام آفت میوه را بد فرم می کند؟

آفت کنه قرمز و سوسک پلن خوار سبب بد فرم شدن میوه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: آفت کنه قرمز و سوسک پلن خوار سبب بد فرم شدن میوه می شود.

طهمورث قاسم نژاد افزود: انتخاب میزان تراکم درخت در باغ، سهولت رفت و آمد ادوات کشاورزی در باغ، نفوذ بیشتر نور آفتاب به درختان و ایجاد تهویه مناسب، رنگ پذیری بهتر و بازار پسندی میوه است.

به گفته وی وجود آفت کنه قرمز و یا سوسک پلن خوار در زمان تشکیل میوه و کمبود مواد غذایی از دلایل بد فرم شدن میوه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: با گرم شدن هوا باید تعداد دفعات آبیاری افزایش داده شود تا گیاه دچار کمبود آب نشود و در مرحله بعد از کلسیم و پتاسیم به منظور بالابردن مقاومت گیاه در برابر استرس های محیطی استفاده کرد و در زمان گرم بودن هوا می توان روی درختان را آب پاشی کرد چراکه باعث خنک شدن هوای اطراف درخت و کاهش تبخیر و تعرق درخت می شود.

قاسم نژاد در خصوص محلول پاشی ریز مغذی ها پس از برداشت محصول افزود: در فصل بهار به دلیل سرد بودن هوا، خاک زمین نیز سرد است و ریشه درخت غیر فعال می شود و جذب مواد غذایی مختل می شود و به همین دلیل باید پس از برداشت، محلول پاشی کرده تا در درختان ذخیره مواد غذایی صورت گیرد و در زمانیکه ریشه درخت غیر فعال است و جذب مواد از طریق ریشه صورت نمی گیرد، گیاه بتواند از ذخیره خود تغذیه کند.


انتهای پیام/ی


برچسب ها: آفت ، قرمز ، میوه ، باغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.