سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم الگوبرداری از مدیریت شهر تهران برای کشور

مدیریت کلانشهر تهران یک نمونه بارز و خوب مدیریت جهادی است و از این اصل باید برای اداره کشور الگوبرداری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید محمد ابو ترابی فرد نائب رئیس اول مجلس سه شنبه شب در مراسم همدلی و همزبانی در تجلیل از رزمندگان مجلس شورای اسلامی در تالار همایش خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به موفق بودن مدیریت شهر تهران اظهار داشت: ما در مدیریت کشور با چالش‌های جدی روبرو هستیم که امروز مدیران کلان شهرها به خصوص کلان شهر تهران از این چالش، آسیب و تحدید با موفقیت عبور کرده‌اند و ما باید در مجلس شورای اسلامی این مدل مدیریت را به عنوان یک الگو و شاخص در کشور نهادینه کنیم. 
 
وی بیان کرد: امروزه در شهرداری تهران بدون تکیه بر درآمدهای نفتی و بودجه عمومی کشور توانسته در دوران رکود اقتصادی و تحریم، یک مدیریت قابل قبولی را به نمایش بگذارد. 
 
ابوترابی فرد ابراز داشت: عموماً بودجه پایدار در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت‌های شهر بکار‌گیری می‌شود لذا از بودجه 230 میلیارد تومانی کشور حداقل 190 میلیارد تومان آن محقق شده و این بودجه به هزینه های جاری تخصیص می‌یابد. 
 
وی ادامه داد: شهرداری تهران بیش از 70 درصد منابع پولی را به تقویت زیرساخت‌های مدیریت و همچنین برای اجرای پروژه‌های بزرگ  تخصیص داده است به طوری که در اوج کاهش پول ملی و تنگناهای اقتصادی و همچنین کاش درآمد نفتی ما شاهد اجرای پروژه‌های سنگین همانند پل شهید صدر، تونل نیایش دریاچه شهدای خلیج فارس  و پل زیبای طبیعت هستیم. 
 
نائب رئیس اول مجلس تصریح کرد: بهتر است که دیدمان را به سمتی ببریم که منافع پایدار به حقوق و دستمزد اکتفا نکند و همچنین باید در کم کردن  هزینه های جاری کشور قدم موثر برداشته و این امر مستلزم تغییر نگرش و دیدگاه است. 
 
وی تاکید کرد: من به نوبه خود از تلاش‌های مدیریت شهر تهران و همچنین شورای اسلامی شهر تهران تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم  شاهد پیوند فرهنگ، دین و اخلاق، دین و دانش و علم و زندگی بهتر برای شهروندان تهرانی و همچنین کنترل آسیب‌های اجتماعی فرهنگی در زندگی مردم شهر باشیم. 
 
حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان گفت:  همدلی و همزبانی  در سایه تمسک به حق در حوزه های مختلف کشور  و همزبانی  و شناخت حق و همچنین همدلی در سایه ارزشمند حرکت در صراط مستقیم. 
 
در ادامه این مراسم دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به برگزاری برنامه و جشن‌ها در نقاط مختلف شهر تهران برای جان بازان اعصاب و روان و شیمیایی اظهار داشت: من به نوبه خود و در جهت انجام وظیفه در برنامه‌های مختلف شهرداری که به مناسبت تجلیل از رشادت و دلاوری‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس حضور پیدا کرده و در آن محافل نورانی و پرنشاط به ایثارگری‌های این رزمندگان برای نسل جوان سخنرانی کرده‌ام. 
 
وی بیان کرد:  مجموعه تپه‌های عباس آباد یک مکان تفریحی، مذهبی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی در شهرداری تهران است که در پایان امسال همه بخش‌های آن کامل شده و می‌تواند مورد استفاده مردم شهید پرور شهر تهران و همچنین توریست‌های خارجی قرار گیرد. 
 
شهردار تهران ابراز داشت: من مسئله منا را سیاسی نمی‌دانم ولی این حادثه خود بی لیاقتی و بی تدبیری است. 
 
وی ادامه داد:  من در 14 سفر حج واجب مسئول امداد صحرای عرفات و منا بوده‌ام اما حادثه امسال با یک تحلیل دقیق می‌شود بی‌کفایتی دولت عربستان را در مدیریت غلط و رسیدگی نادرست به مجروحان  را مشاهده کرد. 
 
قالیباف در پایان گفت: حج امسال در واقع اساس تقابل فرهنگ اسلام  ناب با اسلام آمریکایی است و همه ما باید از اسلام امام خمینی (ره) با فرهنگ ناب محمدی (ص) بهره‌مند شویم. 
 
در ادامه مراسم دکتر قاسمی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:  در هیاهوی سیاسی و این شب‌های زر و تزویر بزرگداشت ایام دفاع مقدس یادآور رشادت‌های رزمندگان و همچنین تعهد و توانمندی‌های این مرز و بوم در اوج دشمنی‌های  بین‌المللی بر علیه اسلام و کشورمان است 
 
وی بیان کرد: مدیریت شهری یک کار و مدیریت جهادی است که مورد تایید مقام معظم رهبری است و از این جهت من خدا را شاکرم. 
 
این نماینده مجلس با بیان خاطره ای افزود: در محرم سال 62 در عملیاتی در آزاد سازی قله ای در منطقه پیرانشهر و سردشت 
 
وی افزود: با این که عملیات در شب قبل شروع شده بود اما به دلیل طول کشیدن این عملیات هوا روشن شده و به طور کامل درارتفاعات پیرانشهر مسلط شد و یگان های رزمنده شدیدا مورد هجوم دشمن قرار گرفت. 
 
وی در پایان یادآورشد: یک گردان باقی مانده لشکر در پایین ارتفاعات مستقر شده و کار شنود قشون دشمن را برعهده داشتیم که یک مرتبه یکی از رزمندگان شروع به تکبیر گفته و همین امر سبب شد که دشمن خیال کند در محاصره نیروهای ایران قرار گرفته و ارتفاعات را رها کرده و به سمت کشور عراق عقب نشینی کرد. 
 
در ادامه مراسم جواد خزایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: امروزه موزه دفاع مقدس که با مساعدت دکتر قالیباف آماده شده سومین سال خود را تجربه کرده و شهروندان تهرانی سه سال است که از این مجموعه بازدید می کنند. 
 
وی بیان کرد: آمار بازدیدکننده از این مجموعه هر سال رو به افزایش است و باغ موزه دفاع مقدس قطب فرهنگی شهر تهران است.  
 
مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ابراز داشت: این پروژه فوق العاده در گرانترین قسمت شهر تهران اماکن مختلفی را با امکانات فناوری شده در بر دارد.  
 
خزایی ادامه داد: سه هزار و 500 پایگاه داده اطلاعاتی در بخش باغ موزه دفاع مقدس بارگذاری شده تا کسانی که امکان حضور در این مجموعه را ندارند بتوانند از خدمات فرهنگی و ترویجی آن استفاده کنند. 
 
وی ادامه داد: همان طور که عاشورا بازگو کننده فرمایشات امام حسین و وقایع کربلا است باغ موزه دفاع مقدس می تواند مقتل هشت سال دفاع مقدس برای پژوهشگران، محققین و جوانان امروز این مرز و بوم باشد 
 
خزایی ادامه داد: در این باغ موزه 14 کارگروه و متخصص و هم چنین دوستداران دفاع مقدس در این مجموعه مشغول به کار بوده و تحقیقات آنها در آینده نزدیک به پژوهشگران تحت عنوان مقتل دفاع مقدس قرار می گیرد 
 
وی تصریح کرد: 3500 نکوداشت در کشور برگزار می شود اما اثر فرهنگی و تربیتی آن در جامعه پدیدار نمی شود لذا برای حل این مشکل با استفاده از متخصصین یک شیوه نامه تدوین شده تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عینیت ببخشد.  
 
خزایی تاکید کرد: جامع ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس تهیه شده و در اختیار متخصصین قرار دارد. 
 
مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در پایان یادآور شد: من امیدوارم که این خدمت ناچیز مورد رضایت امام شهدا، شهدا و هم چنین رهبری عزیز و مردم شریف قرار گیرد.  


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.