در هفته دفاع مقدس 35 عنوان برنامه بوسیله شهرداری، معاونت فرهنگی مناطق و باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و مشاور شهرداری در نشست خبری صبح امروز در سالن کنفرانس باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به تشریح برنامه‌های فرهنگ هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این برنامه‌ها هم در باغ موزه دفاع مقدس و همچنین در مجموعه‌ شهرداری در قالب برنامه‌های دفاع مقدس با مسئولیت باغ موزه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هر برنامه‌ای که از سوی باغ موزه دفاع مقدس انجام می‌شود در بر گیرنده فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران و سازمان و معاونت زیباسازی مناطق 22 گانه انجام می‌شود که علت این همه فعالیت مقابله با تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهور اسلامی ایران است.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس افزود: با دستورالعمل و رهنمودهای مقام معظم رهبری به دستگاه‌ و سازمان‌ها مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار،‌شهادت و به شهادت رزمندگان در مقابل  تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در زمان اوایل انقلاب ریزش مردمی داشتیم، تصریح کرد: کشور امتحان خود را در 8 سال دفاع مقدس پس داده و هم اکنون نیز با آمادگی کامل اجازه هیچ گونه تعرض و تجاوز را به دشمن نمی دهیم.

خضرایی اظهار داشت: مقابله تهاجم فرهنگی با سیاست‌های دولت خدمت‌گذار بهتر انجام می‌شود و دولت قدرتمند نظامی نبوده بلکه زمانی قوی است که بتواند فعالیت‌های درخشانی همانند گذشته نه چندان دور به دست بیاوریم. همچنین دشمن تولیدات ضرات‌خانه خود را تبدیل به اتاق فکری جهت نا امن کردن داخل کشور کرده است و به همین خاطر دست به ایجاد گروه‌های تروریستی همانند داعش، بوکوحرام، طالبان و جیش‌العرض برای بی‌ثبات کردن منطقه اقدام کرده است.

مشاور شهردار ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک رسانه با ارائه کارکرد‌های رزمندگان و فعالیت‌هایشان اقدام به خنثی‌سازی این توطئه کرده است و ما به تنهایی قادر به تأمین نیازمندی‌های فرهنگی کشور نبوده و سازمان‌های دیگر باید همکاری خودشان را در زمنیه ترویج فرهنگ ایثار بیشتر کنند.

وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌های موزه دفاع مقدس کارکردهای نظامی بوده و بخش دیگر آن نشان دادن اخلاق و رفتارهای رزمندگان در پشت سنگر‌های جنگ است و همچنین بخش از سازمان‌ها با معرفی خوب کارکرد‌های دفاع مقدس توانسته جلوی بروز تبلیغات منفی دشمن را بگیرند.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس تأکید کرد: قریب به دویست و بیست هزار نفر بهترین مردم جان خود را تقدیم دین، انقلاب و کشور کردند و این اقتدار را برای ما ایجاد می‌کند که کارکارهای دفاع مقدس را به مردم تفهیم کنیم و این همان ترویج فرهنگ ارزش ایثارگری و خدمت به شهداست.

وی بیان کرد: هشتمین مرحله اعزام کاروان راهیان نور در قالب 22 کاروان انجام خواهد شد و تا به امروز صد هزار نفر  از شهروندان تهرانی از مناطق غرب و جنوب بازدید کرده‌اند و ما سعی کردیم در کنار آشنایی مردم با عملیت‌ها و اعزام راویان مجرب و روحانیون جوان نیازمند‌ی‌های مردم را تأمین کنیم.

خضرایی در خصوص برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس بیان کرد: انجام تورهای زیارتی و سیاحتی پیشکسوتان ارتشی، برگزاری نشست‌های کوچک خاطرات، نقاشی‌های دفاع مقدس به صورت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای که آثار برگزیده به نفر اول یک خودرو ساخت داخل و 10 جایزه سفر به عتبات، و 10 سفر به مشهد مقدس، و 20 جایزه نفیس به دیگر آثار برگزیده اهدا می‌شود.

جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت:‌ در هفته دفاع مقدس 35 عنوان برنامه بوسیله شهرداری، معاونت فرهنگی مناطق و باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سردار جواد خضرایی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فراخوان ارسال آثار دفاع مقدس که می‌تواند گنجینه ارزشمندی برای انتقال پیام ایثارگری های رزمندگان باشد. به زودی اعلام می‌شود و برای 50 آثار برتر جوایزی نفیس در نظر گرفته و این آثار در کتابی چاپ می‌شود. 

وی بیان کرد: این کتاب به سه زبان انگلیسی عربی و فرانسه ترجمه شده و به رایزنهای فرهنگی در خارج داده می شود.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس افزود : فراخوان ارسال داستان کوتاه دفاع مقدس اعلام و از 50 اثر برگزیده آن تقدیر می شود وهمچنین سمفونی حماسه و اقتدار دفاع مقدس بوسیله استاد انتظامی امسال رو نمایی خواهد شد. 

مشاور شهردار ابراز داشت : 10000 قطعه عکس جهت ارسال به مناطق محروم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارسال و کتب صوتی آثار دفاع مقدس در سایت باغ موزه برای استفاده همگان گذاشته می شود. 

وی ادامه داد : ما 61 عنوان برنامه فرهنگی بررسی کرده که قرار است تا پایان سال همه این عنواین را از آن طرح تهیه کنیم.

خضرایی ابراز داشت: آنقدر که قصه شاهنامه در بین مردم اثرگذار است به علت کم‌کاری در نشان دادن کارکردهای دفاع مقدس ادبیات جنگ برای مردم بخوبی معرفی نشده است و به همین جهت ما با رؤسای دانشگاه کشور مکاتبه کرده تا از پایان‌نامه‌های ارشد و رساله دکترای دانشجویانی که در زمینه دفاع مقدس کار کرده‌اند بطور کامل شناسایی و حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس می‌توان به جشن حماسه، تجلیل از جانبازان شیمیایی، ایثارگران سپاهی، شهدا و جانبازان، آبادگران، رزمندگان و همچنین گرامیداشت حصر آبادان است.

وی عنوان کرد: تجلیل جانبازان اعصاب و روان، سلحشوران عاشورایی، رزمندگان مجلس، بانوان پزشک، شهدای روحانیت، رونمایی یادنامه‌های شهدا، برگزاری اولین جشنواره اسناد جنگ و چاپ آثار نگارگری از دیگر کارهای فرهنگی شهرداری است.

خضرایی در پایان گفت: برگزاری دعای عرفه و ندبه در کنار مزار شهدا، مراسم نورافشانی در چند نقطه شهر، اجرای مراسم پیاده‌روی خانوادگی، تقدیر از شهدای خانواده محلات و شهدای سادات در روز غدیر، شب شعر و چاپ آثار، اهدای کتاب دفاع مقدس در درمانگاه جانبازان، برگزاری جشنواره موسیقی و تئاتر خیابانی و اعزام آن به دانشگاه‌ها از دیگر فعالیت‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار