سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همین چندهفته پیش کره را بردیم

كبير: ایران در 6 بازی فقط یک نیمه بد داشت

پيشكسوت بسكتبال ايران معتقد است تیم ایران در 6 بازی گذشته‌اش فقط یک نیمه برابر فیلیپین بد کار کرد.

اسدالله كبير در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره صعود تيم ملي بسكتبال ايران به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات جام ملت‌هاي بسكتبال آسيا و احتمال روبه‌رو شدن تيم ايران با كره جنوبي ، گفت: همه تيم‌هايي كه به اين مرحله از مسابقات راه پيدا مي‌كنند قدرتمند هستند. با اين حال با توجه به موقعيت هر تيم در جدول امكان رويارويي با تيم‌هاي قوي يا ضعيف‌تر وجود دارد.

وي در  ادامه افزود: تيم بسكتبال كره جنوبي تيم منسجم و  خوبي است و همان تيمي است كه دربازي‌هاي آسيايي اينچئون ايران را شكست داد. هر چند با وجود بهره‌مندي از امتياز ميزباني به سختي توانست ايران را شكست دهد و در واقع از عدم تمركز بازيكنان ايران استفاده كرد ، اما تيم خوبي است و ايران كار سختي پيش رو خواهد داشت. البته بايد به اين هم اشاره كنم كه ملي‌پوشان ايران در جام ويليام جونز توانستند اين تيم را مقتدرانه شكست دهند.

اين كارشناس بسكتبال خاطرنشان كرد:بازيكنان ايران اگر انسجام تيمي خود را همانند بازي‌هاي اول اين مسابقات حفظ كنند و در حمله از هماهنگي و هارموني لازم برخوردار باشند و همچنين بازيكنان با تجربه بتوانند نمايش خوبي از خود ارائه دهند بدون شك به راحتي مي‌توانيم كره جنوبي را شكست داده و به مرحله بعدي راه پيدا كنند.

وي درخصوص عملكرد بازيكنان ايران در اين مسابقات اظهار داشت: خوشبختانه تيم ايران تركيبي از باتجربه‌ها و جوانان با انگيزه است. در شش بازي گذشته اين موضوع عيان شد كه هرگاه بازيكنان اصلي استراحت كردند و بازيكنان جوان‌تر جايگزين آن‌ها شدند ، توانستند نمايش خوبي داشته باشند. در واقع همه بازيكنان در يك رده بودند و نمي‌توان تفاوتي بين آن‌ها قائل شد. همچنين بازيكنان با تجربه كه حضورشان قوت قلبي براي تيم محسوب مي‌شوند.

كبير درباره نمايش تيم ملي ايران در ديدار با فيليپين كه منجر به شكست تيم ملي ايران شد، گفت: در اين مسابقه تيم فيليپين با دفاع زون كار كرد اما چون ايران در پست 4 بازيكن كلاسيك نداشت تا بتواند فضا را براي بازيكنان مهاجم مهيا كند مقابل حريف با مشكل مواجه شد. فيليپيني‌ها در اين مسابقه بسيار پرتحرك بودند و ايران را تحت فشار قرار دادند. در مجموع روز خوبي براي فيليپين و روز بدي براي ايران بود.

وي افزود: در مسابقه با فيليپين ايران در نيمه نخست از دفاع زون استفاده كرد و نتيجه نگرفت و بائرمن به همين دليل شيوه دفاعي خود را تغيير داد. به نظر من تصميم درستي گرفته شد. با اين حال ايران در نيمه دوم آن مسابقه تمركز دفاعي خوبي نداشت و به همين دليل بازنده ميدان شد. در كل بايد بگويم كه تيم ايران در مجموع شش ديدار خود تنها يك نيمه خوب كار نكرد.

پيشكسوت بسكتبال ايران اضافه كرد: به اعتقاد من اين باخت براي تيم ايران لازم بود تا بازيكنان به خودشان بيايند و با اعتماد به نفس بيشتري مسابقات را ادامه دهند. همچنين بايد توجه داشت در ادامه فرصت اشتباه كردن نداريم و بايد كم اشتباه و هماهنگ‌تر كاركنيم تا فرصت المپيكي شدن را از دست ندهيم.

كبير درباره استفاده صمد نيكخواه بهرامي در پست غيرتخصصي خود، در برخي مسابقات تيم ملي ، گفت: اين بازيكن در ديدار با فيليپين در پست چهار به كار گرفته شد آن هم در حالي كه پست تخصصي او پست 3 است. البته بائرمن احتمالا به اين دليل از صمد در آن ديدار استفاده كرد كه در پست 4كلاسيك بازيكن مورد نظر خود را نداشت. فكر ميكنم صمد در ادامه بتواند بهتر براي تيم ايران كار كند و مفيد تر باشد.

وي درباره عملكرد بائرمن در مجموع اين مسابقات گفت: اين مربي با وجود اين كه مدت كمي است كه هدايت تيم ايران را بر عهده دارد توانسته عملكرد خوبي داشته باشد. تجربه نشان داده است كه تيم ايران هر وقت تحت فرمان مربي تيم عمل كرده است خوب نتيجه گرفته است.

اين كارشناس بسكتبال درباره زمان برگزاري مسابقات تيم ايران گفت: همه مسابقات ايران صبح برگزار شد و اين در حالي است كه بهتر بود پيش از آغاز مسابقات مسئولان تيم ايران درخواست مي‌كردند كه زمان برگزاري بازي‌ها چرخشي باشند. با اين حال تيم چين از امتياز ميزباني خود بهر‌ه برده است و زمان مناسبي براي مسابقاتش انتخاب كرده است. اين شرايط اجتناب‌ناپذير است و بايد با ان سازگار بود.

انتهاي پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.