فوروار قدرتی تیم ملی بسکتبال که در آخرین روزهای اردوی تیم ملی به دلیل آسیب‌دیدگی از حضور در جام ملت‌ها بازماند، معتقد است، کره‌جنوبی سال گذشته افت محسوسی داشته است.

آرمان زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دیدارهای گذشته تیم ملی بسکتبال کشورمان اظهار کرد: چهار دیدار تیم ملی ایران پیش از رویارویی با فیلیپین برابر حریفان ضعیفی برگزار شد. تیم‌هایی که شاید جدی‌ترین آنها ژاپن بود اما این حریف هم نتوانست ما را به دردسر بیاندازد و بچه‌ها در مجموع کار بسیار آسانی برابر این رقبا داشت. 

زنگنه در ادامه به دیدار ایران و فیلیپین اشاره کرد و افزود: در دیدار پنجم ایران برابر فیلیپین قرار گرفت که شرایط متفاوتی نسبت به دیگر حریفان ما داشت. آنها به ویژه در نیمه دوم بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و حامد حدادی را از زیر حلقه خارج کردند تا تنها شکست تیم ایران را رقم بزنند. 

فوروارد قدرتی تیم ملی درباره حریف یک‌چهارم نهایی ملی‌پوشان کشورمان ، توضیح داد: درست است که کره‌جنوبی سال گذشته در فینال بازی‌های آسیایی اینچئون با شکست ما قهرمان شد اما کره‌‌ای‌‌ها طی یکسال گذشته افت محسوسی داشته‌اند. البته کره جنوبی همیشه کره‌جنوبی  است. روش بازی آنها پیرامونی است و رقیب سرسختی به حساب می‌آیند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساعت بازی ایرا ن برابر کره‌جنوبی ممکن است برای تیم کشورمان مشکل‌ساز شود؟ گفت: برعکس! ببینید کره‌ تا کنون درآن زمان بازی نکرده اما شاگردان درک بائرمن، حالا به بازی در این شرایط زمانی عادت کرده‌‎کند. به این ترتیب این کره‌حنوبی است که به احتمال زیاد دچار چالش می‌شوند. 

زنگنه درباره حضور موفق حسن‌زاده در پست 4 تیم ایران اظهار کرد: پیش از مصدومیت‌ام گفته بودم پست 4 تیم ملی پر ترافیک‌‌ترین پست تیم ایران است. حضور اوشین با تجربه، حسن‌زاده جنگنده، ارسلان کاظمی که خوشبختانه به آتلانتا هاکس در NBA  پیوسته  و در نهایت من و صالح فروتن، تراکم زیادی در پست فوروارد قدرتی ایجاد کرده است. حسن‌زاده هم تا کنون در جام ملت‌های آسیا بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته و امتیازات زیادی برای تیم ما کسب کرد. 

فوروارد قدرتی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه بازیکان مثل صمد، کامرانی و حدادی را برگ‌های برند یران د اضافه کرد: در کنار این بازیکنان بازیکنان جوانی مانند سعید داورپناه، سجاد مشایخی و بهنانم یخچالی با اراده و انگیزه بالای خود، ایران را  به قدرتمندترین تیم بسکتبال آسیا تبدیل کرده‌اند. امیدوارم تیم ایران با اعتماد به نفسی که «درک بائرمن» در ارکانش ، از قهرمانی خود به خوبی دفاع کند و انشاالله مستقیم و یک ضرب به المپیک صعود کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار