سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران بازی با فیلیپین را مشخص کننده عیار تیم ایران می‌داند.

اسدالله کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: خوشبختانه تیم ایران در جام ملت‌های آسیا روند رو به رشدی داشته است. با توجه به حضور در جام  ویلیام جونز، بچه‌ها حالا از شرایط خوبی برخوردارند و با دفاع خوب خود در بازی نخست، نمایش منسجمی داشتند اما در دیدار دوم حریف را دست‌کم گرفتند. در بازی با مالزی هم عملکرد دفاعی چندان مطلوب نبود اما خوشبختانه بائرمن از 12 مهره خود به خوبی بازی می‌گیرد و به نواقص تیم ملی را رفع می‌کند. 

وی درباره بازی با فیلیپین توضیح داد: این دیدار، رقابتی حساس است و عیار تیم ما در آن دیدار مشخص می‌شود. اگر بازیکنان ایران با همین روحیه جلو بروند بازی خوبی از آنها خواهیم دید. دیدار با مالزی و هنگ کنگ به منزله بازی های تمرینی برای ملی‌پوشان به حساب می‌آمد.

کبیر با بیان اینکه کار دفاعی تیم ملی بسکتبال نسبت به گذشته پیشرفت داشته است، افزود: این نقطه پیشرفتی برای ما به حساب می‌آید. همین دفاع هماهنگ به امید خدا باعث موفقیت‌های بعدی ما می‌شود. 

سرمربی مستعفی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این است که ما در دیدار ضربدری یک چهارم نهایی برنده شویم که دیدار حساسی است و اگر انشاالله به فینال رسیدیم باید حواس بازیکنان خیلی جمع باشد. هرچند هنوز مشخص نیست با چه تیم‌هایی در مراحل بعدی روبرو می‌شویم اما شرایط کنونی تیم ملی به گونه‌ای است که ما مشکل چندانی نداریم. 

وی با اشاره به بازی آندری بلچ برابر ایران، اضافه کرد: او بازیکن خوب و بزرگی است و فیلیپین به دلیل وجود همین بازیکنان مطرح شده است. عمومآً کشورهای جنوب شرق آسیا مانند مالزی، اندونزی و فیلیپین فیزیک بدنی مناسبی ندارند و به همین دلیل از کشورهای دیگر بازیکن می‌آورند. 
کبیر افزود: بدون شک مشکل‌ترین بازی ایران برابر تیم‌ چین یا کره‌جنوبی است اما ما نباید اردن را هم دست کم بگیریم. البته امیدوارم در صورت رویارویی با چین، داواران جانب میزبان را نگیرند و ما متضرر نشویم. 

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران درباره عملکرد محمد حسن‌زاده توضیح داد: در بازی‌های گذشته ایران فشار دفاع حریف روی حدادی بود اما با چهره شدن حسن‌زاده در چانگشا، تمرکز مدافعان هنگ کنگ روی مهار حسن‌زاده بود که این موضوع باعث آزاد شدن دیگر عناصر هجومی ایران شد. 

وی اضافه کرد: بازیکنان اصلی زمان بیشتری برای حضور در میدان دارند اما بائرمن به تناسب از بچه‌ها بازی می‌گیرد که این نقطه مثبتی برای سرمربی آلمانی تیم ما به شمار می‌آید. گاهی دفاع تیم‌ها ضعیف است و گاهی هم قوی عمل می‌کنند اما بچه‌ها به خوبی انرژی خود را برای مسابقات حساس ذخیره کردند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار