سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین نشست استانی ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای

اعضای ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای از سوی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در این نشست سید محمد شروین اسبقیان رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای در تبریزگفت : نمایشی از مشارکت ، همدلی و همزبانی و توانمندی مدیریتی ورزشی را در مسابقات آسیایی زورخانه ای به ایران اسلامی و آسیا نشان خواهیم داد.

وی افزود : پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای را در تبریز با حمایت های وزیر ورزش و جوانان ، استاندار آذربایجان شرقی ، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای ، شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز ، سازمان ورزش شهرداری را در بالاترین استانداردها برگزار می کنیم و فرهنگ اصیل و اسلامی ایرانی خود را به سفیران ورزشی قاره کهن نشان داده و از سوی دیگر با برگزاری بدون نقص جایگاه ورزش اصیل پهلوانی و زورخانه ای را در آسیا نشان خواهیم داد.

سید محمد شروین اسبقیان در این آیین تصریح کرد: ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی، میراث فرهنگی ملموس آذربایجان و ایران است که باید در ترویج و معرفی آن به جهانیان کوشا باشیم.

وی پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در استان و تبریز را بسیار قدیمی دانست و افزود : آذربایجانشرقی و تبریز قهرمانان و پهلوانان نامی و بزرگی را به ورزش و جامعه کشور معرفی کرده که سالهای سال در اذهان عمومی باقی مانده و خواهد ماند .

در این نشست میر معصوم سهرابی جانشین ستاد اجرایی مسابقات آسیایی زوخانه ای و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: در کنار میزبانی این مسابقات ، همایش بین المللی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد:در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برگسترش این ورزش معنوی در صدد برگزاری این مسابقات هستیم و امیدواریم بتوانیم نقش موثری در توسعه ورز زورخانه ای و پهلوانی در کشور و شهرمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: نقش اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی در این مسابقات بی بدیل است و همه دست به دست هم داده ایم تا یکبار دیگر نام نیک تبریز را در میادین بین المللی و اینبار با ورزشی که مزین به نام مولایمان امیرالمومنین(ع) است بر سر زبانها بیاندازیم.

مدیرعامل سازمان ورزش اذعان داشت: علاوه بر برگزاری این مسابقات، یک همایش علمی با عنوان ورزش‌های زورخانه‌ای، جوانان و صلح جهانی نیز در 14 مهرماه و در سالن پتروشیمی و با حضور مهمانان عالی رتبه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

سهرابی تاکید کرد: در حاشیه این مسابقات نخستین مرکز توسعه بین‌المللی آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای جهان نیز در سازمان ورزش شهرداری تبریز و در سالن ورزش پهلوانی خطیب افتتاح خواهد شد.

وی گفت: ورزش پهلوانی به عنوان میراث معنوی بشریت در یونسکو به نام کشورمان ثبت شده و ما وظیفه داریم آئین‌های پهلوانی ایران را به تمام دنیا صادر نموده و در بسط و گسترش این ورزش تلاش کنیم.

در این نشست میرمعصوم سهرابی به سمت جانشین ستاد اجرایی ، ابراهیم فیروزی دبیر ستاد اجرایی ، سردار غلام عسگر کریمیان مسئول کمیته فنی و مسابقات ، حبیب ستوده نژاد کمیته اجرایی و آماده سازی ، عادل بناکار کمیته تدارکات و پشتیبانی ، امیر تقی زاده کمیته حراست و امنیت ، یعقوب محمدعلیپور کمیته دبیرخانه ،علیرضا هادی کمیته پزشکی ،بهزاد جهانی کمیته تشریفات ،مهدی شیرازی فر کمیته روابط عمومی و رسانه ها ، احد آریامنش کمیته فرهنگی ، خانم لیلا یار محمدی کمیته امور بین الملل معرفی شدند.

7 مهر ماه تیم های روزخانه ای ، مربیان و مرشدان و ورزشکاران شرکت کننده در پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای وارد تبریز شده و تا 13 مهر ماه در آموزش زورخانه ای و مرشد در 4 مرکز باستانی تبریز شرکت کرده و 13 مهر ماه نیز کشتی گیران پهلوانی ، میهمانان افتتاحیه ، همایش ، کادر فنی و اجرایی و روسای فدراسیونهای خارجی وارد تبریز خواهند شد.

همچنین همایش و نشست علمی و بین المللی ورزش زورخانه ای جوان و صلح جهانی روز سه شنبه 14 مهر برگزار و بعد از ظهر مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.

رقابت های سه گانه زورخانه ای ، هنرهای فردی و مسابقات کشتی پهلوانی و جلسات هیئت رییسه جهانی ، اسیایی و هئیت رییسه اجرایی جهانی 15 تا 17 مهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.