محسن مهر علیزاده رئیس فدراسیون بین المللی زور خانه ای در نشست خبری امروز برنامه های این فدراسیون را برای پنجمین دوره مسابقات آسیایی تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مهر علیزاده درباره توسعه ورزش زورخانه ای گفت:رویداد مهمی پیش رو داریم، پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزشهای زورخانه ای برای ما بسیار مهم است، ایران توسعه دهنده فرهنگ ورزش زورخانه ای در دنیا است .به هر حال ما می بایستی در این رشته اصیل در دنیا پیش قدم  باشیم .

وی افزود:  با آنکه  از سال 81 شروع به فعالیت در خصوص ورزش زورخانه ای  کردیم از هر پنج قاره عضوی در رشته زورخانه ای داریم و این رشته را در تمام دنیا گسترش دادیم . در قاره آمریکا آموزش راه دور می دهیم البته در این راه مشکلاتی هم وجود دارد مثلا در قاره آفریقا  با مشکل مالی روبرو هستیم.

وی گفت: پنجمین دوره رقابتهای آسیایی در تبریز برگزار می شود که 30 کشور حضور خواهند داشت.در این دور 12 تیم کامل زورخانه ای به همراه 18 تیم انفرادی در تبریز حضور  پیدا می کنند. در دوره اول 12 تیم شرکت کرده بودند. در دوره دوم 16 کشور،در دور سوم 13کشوربودند، دور چهارم در نپال17 کشور حضور داشتند.

مهرعلیزاده در مورد برگزاری همایش علمی ورزش زور خانه ای گفت: قرار است همایش علمی ورزش زورخانه ای برگزار شود که تحت عنوان همایش بین المللی ورزش زورخانه ای جوانان و صلح جهانی برگزار خواهدشد. در این همایش باید بتوانیم پیام صلح ایران را به شکل کامل به دنیا برسانیم.اساتید مختلف از داخل و خارج در این همایش حضور خواهند داشت .علاوه بر ورزش به مسائل معنوی و فرهنگی نیز می پردازیم.البته یک رویداد دیگری در کنار این مسابقات داریم که افتتاح نخستین مرکز توسعه زورخانه ای در دنیا را خواهیم داشت.

وی افزود:پنج نقطه در اسیا مشخص کردیم که به عنوان کانون این مراکز هستند که ایران و شهر تبریز یکی از این نقاط است.مراکزدیگر در اندونزی کره، ترکمنستان و کویت است. اندونزی میزبان مسابقات تفیسا است.رونمایی از کمیته پیشکسوتان این رشته است که کمیته پیشکسوتان اخیرا طراحی شده و قراراست فعالیت داشته باشد.

مهرعلیزاده گفت:در کشور ما انواع مختلفی از کشتی وجود دارد . ما با تعصب خاصی که روی کشتی پهلوانی داریم آن را ریشه کشتی های مختلف می دانیم. دسته بندی کردن کشتی پهلوانی به عنوان یکی از رشته های سنتی به نوعی تضعیف کشتی پهلوانی است. ما با فیلا هم در این مورد صحبت کردیم. تمام جهت گیری های ما باید در یک مسیر باشد که به کشتی پهلوانی لطمه نزند. راه بردن کشتی پهلوانی به المپیک راهی است که باید همت  کرد.

وی ادامه داد:فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه ای تازه تاسیس نیست. تمرکز توسعه کشتی پهلوانی در داخل باید در فدراسیون انجام شود. با وزارت ورزش و فدراسیون کشتی و فدراسیون ملی زورخانه ای صحبت کردیم.

وی گفت:کشتی پهلوانی صاحب دارد. ایران صاحب کشتی پهلوانی است. هزینه کرده ایم و در84 کشور این رشته را شناسانده ایم . ما نمی توانیم بپذیریم که زیر نظر کسی باشیم. به وزارت ورزش گفتم کار پخته انجام بدهید و باعث از بین رفتن کشتی پهلوانی نشوید. رفتن زیر بار اینکه زیر نظر دیگران باشیم خفت است و باعث آبروریزی است. با رسول خادم 6 ماه پیش صحبت کردم تا کمک کنیم این اتفاق برطرف شود و کشتی پهلوانی به عنوان رشته اصیل ایرانی زیر نظر 76 رشته بومی محلی برود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار