سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تئاتر هنری آمیخته با احساس برای ارتباط با مخاطب است

یک کارگردان اعتقاد دارد تئاتر هنری آمیخته با احساسات است که می تواند ذهن مخاطب را درگیر پیام های خود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا آگاه که با نمایش خیابانی بچه های کار به این دوره از جشنواره راه یافته است؛ اظهار کرد: هنر نمایش زبان شیرنی برای بیان صحیح برخی واقعیت های تلخ جامعه، از جمله بچه های کار است.

وی تأکید کرد: در این نمایش خیابانی تلاش شده به مخاطبان نشان دهیم که کودکان کار معضل نبوده و واقعیت هایی هستند که روزانه بی تفاوت از کنار آن ها عبور می کنیم.

آگاه با بیان اینکه در نمایش خیابانی مخاطب در صحنه نمایش حضور پر رنگتری دارد، افزود: در این نمایش یک کودک برای اولین بار به بزرگسالان اطراف خود چیزهای جدیدی می‌آموزد؛ چیزهایی که خیلی راحت به روزمره زندگی ما تبدیل شده و بی تفاوت از کنار آنها عبور می کنیم بدون اینکه واکنشی نشان بدهیم.

وی با بیان اینکه این نمایش با استفاده از کمترین امکانات، پیام انسان دوستی را به تماشاگران منتقل خواهد کرد؛ ادامه داد: تئاتر خیابانی یکی از سنجیده ترین و در عین حال سخت ترین نوع نمایش است. این نمایش به طرف مخاطبی می رود که هیچ شناختی از روحیات و افکار او ندارد و باید آنقدر گیریایی داشته باشد تا بتواند مخاطب را پای کار نگه دارد.

بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نهم تا 14 مهر با دبیری شهرام کرمی در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: همدان ، نمایش ، خیابانی ، هنر ، احساس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.